ابتکار مطرح کرد؛
معاون رئیس جمهور در امورزنان و خانواده با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای پیشرفت زنان و دختران در ایران وجود ندارد گفت:کسب مهارت های زندگی یکی از مولفه های مهم اموزش و پرورش است.
کد خبر: ۷۸۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 23 September 2019

به گزارش تابناک تهران، معصومه ابتکار صبح دوشنبه در مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان بهارستان و شهر گلستان طی سخنانی اظهار داشت: اول مهر سرآغاز سفری برای آگاهی، دانایی، رشد و اینده بهتر و مهارت های بهتر زندگی برای همه دانش آموزان و معلم ها و مسئولین است.

وی با ابراز امیدواری جهت کسب دانش و معرفت و اگاهی برای همه دانش اموزان گفت: با توجه به اینکه در ماه محرم هستیم و قیام اباعبدالله در این ماه برای اگاهی و ازادگی انسان رخ داد باید بدانیم که نباید در جهالت و تاریکی به سر ببریم لذا امام حسین کشتی نجات برای سفر زندگی و چراغ هدایت است و باید الگوی همه ما باشد.

ابتکار با بیان اینکه باید تلاش کنید که در کنار فعالیت های درسی برای معرفت درونی و ذاتی خود نیز زمان بگذارید افزود: کسب مهارت های زندگی یکی از مولفه های مهم اموزش و پرورش است و رییس جمهور از ابتدای دولت بر موضوع کسب مهارت های رفتاری و مهارت های زندگی تائید داشته اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان داشت: دانش و دانایی به عنوان رشد فردی  و اجتماعی ضروری است و چگونه فکر کردن و تفکر نقادانه و این که با حقوق خود اشنا باشیم و بدانیم که مسئول خودمان هستیم و باید مراقبت کنیم که تقوا همان مراقبت است نیز جز مهارت های زندگی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تفاوت دیدگاه ها را بشناسیم و مهارت های ارتباطی را در خانواده افزایش دهیم اظهار داشت: طرح گفتگوی ملی خانواده یکی از مباحثی است که نیاز به توجه بیشتر دارد جرا که طی سال های اخیر موضوع گفتگو بین اعضای خانواده اسیب دیده که باید تقویت شوند  و در این راستا لازم است که مهارت شنیدن را بیاموزیم و این مهارت ها باید در مدسه باید مورد توجه قرار بگیرند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص کسب مهارت های دیگر در زندگی نیز افزود: مهارت های مرتبط با طبیعت و حفظ محیط زیست را اگر یاد نگیریم درست زندگی کردن را نمی شناسیم، همچنین مهارت های اشتغال نیز بسیارمهم است و از مهارت فناوری های نو که تلاش دولت توسعه ان در مدارس است تا صنایع دستی و هنرهای خلاق که عرصه های مهم کاربرد دارند مواردی هستند که باید مورد توجه جدی باشند.

ابتکارگفت: با توجه به استعداد دختران ایران زمین که در تمام رشته های مهندسی تعداد دختران از پسران بیشتر است و می توانند در همه عرصه ها در چارچوب موازین شرعی حضور پیدا کنند باید بگوییم حضور زنان و دختران در عرصه های اجتماعی به معنای کمرنگ کردن نقش مادری و همسری نیست  و باید بدانیم هیچ محدودیتی برای پیشرفت زنان و دختران در ایران وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار