مدیر پزشکی قانونی فارس در خصوص اخبار منتشر شده جعل مدارک پزشکی قانونی در استان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۷۸۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 26 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:علیرضا درودچی مدیر پزشکی قانونی فارس در ارتباط با جعل اسناد و مدارک در پزشکی قانونی استان فارس، اظهار داشت: در حدود هفت ماه قبل یعنی فروردین ماه سال‌جاری و در زمانی که مسئولیت بازرسی و رسیدگی به شکایات به عهده وی بود، بر اساس شکایت مردمی در اعتراض به یک نظریه پزشکی قانونی اقدامات و بررسی های لازم با همکاری و پیگیری حفاظت و اطلاعات اداره کل پزشکی قانونی فارس صورت گرفت.

او افزود: در نتیجه، فرد خاطی که یک نفر از نیروهای شرکتی در یکی از واحدهای زیر مجموعه این اداره کل بود به سرعت شناسایی و با توجه به محرز شدن تخلف و اعتراف وی که متاسفانه با همکاری دو تن از عوامل نیروی انتظامی انجام شده بود، پرونده به شعبه قضایی برای رسیدگی ارجاع و عوامل ذینفع در پرونده شناسایی و همچنین مراتب به اطلاع اداره محترم آگاهی شهرستان شیراز رسانده شد.

درودچی ادامه داد: پس از آن با همکاری مجدانه و پیگیری های بعدی اداره آگاهی استان، تعداد دوازده پرونده که در آنها موضوع دستکاری اتفاق افتاده بود و تعدادی از آنها پرونده های نزاع بودند، مشخص و گواهی ها توسط پزشکی قانونی مورد بررسی و اصلاح قرار گرفتند و تمامی افراد خاطی به مرجع محترم قضایی معرفی شدند که (پرونده آن ها در مراجع قضایی در دست پیگیری است، نهایتا پس از بررسی توسط مقام محترم قضایی، به مجازات محکوم شدند).

مدیر کل پزشکی قانونی فارس در ادامه با اشاره به وظیفه ذاتی کلیه دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضائیه و از جمله پزشکی قانونی در مبارزه با فساد، اظهار داشت : بدلیل وجود نظارت های چند لایه در ارکان مختلف سازمان پزشکی قانونی و انجام نظارت های مختلف از سوی ادارات کل استان، حفاظت و اطلاعات استان و سازمان و نیز اداره کل بازرسی سازمان، اهتمام جدی در کشف و برخورد با اینگونه موارد وجود داشته و هیچ خط قرمزی در این خصوص وجود ندارد.

او در پایان ضمن قدردانی از همکاری‌های صمیمانه فرماندهی محترم انتظامی فارس و زیر مجموعه های ایشان از جمله دائره آگاهی استان، با توجه به آمادگی و فراهم بودن زیر ساخت‌های لازم برای انجام مکاتبات از طریق سیستم الکترونیک توسط پزشکی قانونی و شروع آزمایشی آن، خواستار راه اندازی هرچه سریعتر این سیستم از سوی مراجع محترم انتظامی در تمام کلانتری ها بمنظور به حداقل رساندن امکان تکرار چنین مواردی در آینده شد.

در دو روز گذشته معاونت اجتماعی استان فارس از انهدام و دستگیری اعضای باند تبحر ویژه‌ای در جعل محتوا، متن اوراق و مدارک پزشکی قانونی اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی وتخصصی از فعالیت اعضای باند بزرگ جعل اوراق و مدارک پزشکی قانونی مطلع شدند و ماموران پس از تحقیقات فنی به این نتیجه رسیدند، شخصی در یکی از شعب پزشکی قانونی در شیراز اقدام به جعل مدارک می‌کرده است.

این گزارش حاکی از آن است که در این زمینه ۱۸ نفر از دوستان متهم و افراد ذی نفع در پرونده شناسایی و طی چند عملیات ضربتی دستگیر شدند. در این خصوص برابر نظر کارشناسان مربوطه، بیش از ۱۰ میلیارد ریال از مدارک جعلی سوء استفاده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار