رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان :
با وجودی که چندسالیست شهر الکترونیک وهوشمند را در اصفهان مطرح کرده اند و ادعای فراهم بودن زیرساختها را دراصفهان دارند اما عملا خروجی آن را شاهد نیستیم  حتی به رویکردی برای ارگان ها وادارات در نیامده است.
کد خبر: ۷۸۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 28 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ازاصفهان، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار چرا پس از چندسال هنوز شهر هوشمند در اصفهان در حد یک شعار است چرا خروجی استارت آپ ها خروجی شهر هوشمند را در شهر و در ادارات شاهد نیستیم، ادامه داد: تازمانی که بسترهای لازم برای ایجادیک شهر هوشمند را نداشته باشیم دور از ذهن است که بتوانیم  شهر هوشمند را عملیاتی کنیم.
جعفر مطلب زاده با بیان اینکه از 350 سرویس که باید در یک شهر هوشمند داشته باشیم انگشت شمار در اصفهان وجوددارد،ادامه داد: چرا باوجوداینکه به هنگام تحویل کارت ملی اثرانگشت می گیرند وبه راحتی در هر دستگاهی با گرفتن یک اثر انگشت می توانند تمام اطلاعات ریز فرد را داشته باشند اما هنوز هم به هر دستگاهی مراجعه می کنیم از فرد کارت ملی و شناسنامه و مدارک دیگر می خواهند.
وی با اعلام اینکه گفته می شود روستاهای بالای 20 خانوار اینترنت دارند یک  حرف بزرگی است اما به معنای این نیست که امکان وزیرساخت ایجاد هوشمند سازی در آن روستا وجود دارد، ادامه داد: بلکه به معنای این است که می توانند از داده ها استفاده کنند.
نبود متولی واحد عامل اصلی موفق نبودن دولت الکترونیک است
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان نیز در پاسخ به سوال خبرنگارتابناک گفت:  عامل اصلی توسعه نیافتن دولت الکترونیک نداشتن متولی واحد در این حوزه است.
محمد اطرج با بیان اینکه اقدام جدی در باز مهندسی دولت نکردیم، گفت: تفاوت نرخ ارز سبب ایجاد فرصت‌هایی ازجمله توسعه فیری لنسرها و همچنین توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در استان شده است. 
وی با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر این حوزه گفت: اثرات تحریم در حوزه سخت‌افزار شرکت‌ها را دچار مشکل کرده است، واردات به سخت انجام می‌شود و قیمت‌ها با توجه به نرخ ارز بالا رفته و مشتری دولتی و خصوصی کم شده است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان افزود: شرکت‌های حوزه نرم‌افزاری که با بخش دولتی کار می‌کردند به دلیل کاهش بودجه‌ها دولتی در وصول مطالبات از بخش دولتی و نیمه‌دولتی و در تعریف پروژه‌های جدید دچار مشکل هستند و بعضاً شرکت‌هایی هستند که طلب چهار ساله و چند میلیاردی دارند، در حوزه زیرساخت‌ها نیز مشکلاتی ایجاد شده اما چون زیرساخت‌های موجود از نظر توسعه بالاتر از حد نیاز است مشکل خاصی وجود ندارد.
وی تأکید کرد: از طرفی تحریم‌ها باعث ایجاد فرصت‌های در این حوزه شده، به عنوان مثال تفاوت نرخ ارز به دلیل پایین بودن دستمزدها در ایران نسبت به دنیا باعث توسعه فریلنسری آزاد و صادرات خدمات فنی مهندسی شده، گروهی نیز در کمیسیون صنفی بدین منظور ایجاد شده است و بر روی این مباحث کار می‌شود.
وی با بیان اینکه اتوکام، بزرگترین برون داد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین قدیمی‌ترین نمایشگاه اصفهان است، اظهار کرد: اتوکام اصفهان در این سال‌ها همزمان با الکامپ تهران پیش آمده است.
با بیان اینکه هر دوره پیش از برپایی اتوکام، شورای سیاست‌گذاری آن را تشکیل می‌شود، افزود: نخستین قدم در این شورا تعیین شعار برپایی اتوکام است که شعار این دوره «زندگی هوشمند» است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان با تأکید بر اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات علاوه بر یک صنعت، پیشران توسعه کشور است، تصریح کرد: فناوری اطلاعات عامل فعال‌سازی تمام صنایع است و بسیاری از مشکلات این بخش با ایده‌های نوآورانه حل می‌شود و درمجموع ابزارهای IT به توسعه کمک می‌کند.
وی با اشاره به ضرورت توسعه دولت الکترونیک در کشور و استان، اظهار کرد: در دولت الکترونیک ایجاد شهر هوشمند و ساختمان‌های هوشمند مطرح است و این یکی از ابعاد این دوره اتوکام است، البته رسیدن به زندگی هوشمند نیازمند آموزش است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان عنوان کرد: در زمینه سازمان‌های دولتی نیز پیش‌بینی شده پاویون دولت الکترونیک با هدف افزایش مشارکت سازمان‌ها و تسهیل ورود به نمایشگاه انجام و اطلاع‌رسانی به همه دستگاه‌های اجرایی و مکاتبه با شرکت‌های دولتی صورت گرفته است.
محسن مهربانی اضافه کرد: دو دور آموزشی برای آن‌ها در دو روز پایانی نمایشگاه با حضور مسؤولان ITدستگاه‌های اجرایی و مدیران آن‌ها در نظر گرفته شده است، همچنین سعی شده از جنبه بازدید کنند نیز تحولی ایجاد شود و به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد سعی می‌شود از مدیران برتر فناوری اطلاعات دیگر استان‌ها هم دعوت به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار