معاون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: با هماهنگی کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز مقرر شد که اعضای شورای شهر در روزهای چهارشنبه از ساعت 10 تا 13 به‌صورت مستقیم پاسخگوی تماس‌های شهروندان به سامانه 137 خواهند بود.
کد خبر: ۷۸۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 30 September 2019

علیرضا عالیپور، معاون شهردار اهوا در تشریح عملکرد سامانه 137 شهرداری اظهار کرد: با هماهنگی کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز مقرر شد که اعضای شورای شهر در روزهای چهارشنبه از ساعت 10 تا 13 به‌صورت مستقیم پاسخگوی تماس‌های شهروندان به سامانه 137 خواهند بود.

وی افزود: این کار جهت ارتباط مستقیم با شهروندان و پیگیری درخواست‌های مردم است؛ مرکز 137 شهرداری متشکل از چند اپراتور است که سوالات مردم را در یک سامانه نرم‌افزاری ثبت کرده و درخواست‌ها و شکایات مردمی کدبندی می‌شوند.

درخواست‌های ثبت شده شهروندان در سامانه 137

معاون شهردار اهواز در رابطه با انواع درخواست‌ها عنوان کرد: اغلب درخواست‌ها به صورت معمول شامل لکه‌گیری آسفالت، هرس یا جمع‌آوری شاخ و برگ درختان، نظافت، سد معبر و بخش‌های ترافیکی و عمرانی است.

وی افزود: سرعت پاسخگویی در شهرداری باید در سطح بالاتری باشد و به رکورد 24 ساعت برسد اما در حال حاضر به دلیل کمبود امکانات موفق نشده‌ایم اما همین سامانه 137 شهرداری نیز ارزیابی‌هایی دارد که بعضی مناطق معتقدند بیانگر زحمات است؛ شورای شهر نیز میتوانند با حضور در مرکز مدیریت 137 از نزدیک شاهد روند پاسخگویی و ارزیابی‌ مشکلات شهروندان باشند.

بازدیدهای هفتگی از مناطق اهواز

عالیپور در رابطه با دیگر اقدامات شهرداری در راستای ارزیابی مشکلات مناطق  بیان کرد: همچنین یکی دیگر از تصمیمات این بود که بر اساس آن هر هفته از دو الی سه منطقه  بازدیدهایی از نحوه خدمات آن مناطق داشته باشیم.

وی افزود: این بازدیدها منجر به گزارشی همراه با ارزیابی کمی و بر اساس شاخص‌های نگه‌داشت شهر که بالغ بر 120 آیتم است می‌شود؛ در ارزیابی سه ماهه نیز نظرات اعضای شورای شهر به انضمام نظرات کارشناسان شهرداری اهواز در جمع‌بندی نهایی جهت ارزیابی عملکرد مناطق تاثیرگذار خواهد بود.

این بازدیدها برای اثربخشی است

معاون شهردار اهواز گفت: شورای شهر به صورت روزمره با مردم و درخواست‌های آن‌ها مواجه و در ارتباط است اما در برنامه بازدید هفتگی روند انجام خدمات در مناطق را بررسی خواهند کرد؛ این بازدیدها نیز به همراه شهردار، معاون و کادر اجرایی مناطق انجام خواهد شد.

وی افزود: و این بدان جهت است که ضمن انتقال تذکرات به صورت مستقیم،  اعضای شورای شهر از نزدیک شاهد کیفیت مناطق باشند و در پایان نیز نمراتی به صورت نسبی به مناطق داده خواهد شد تا این بازدیدها جنبه اثربخش پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار