عضو شورای تهران خطاب به قوه قضاییه؛
عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: این سوال را دارم که دارایی و املاک شهرداری تهران هم بیت المال محسوب می شوند یا خیر؟
کد خبر: ۷۸۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 02 October 2019

به گزارش تابناک تهران، «شهربانو امانی» روز سه شنبه با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه گفته اند دست کسانی را که به بیت المال دست درازی کرده‌اند نه از مچ بلکه از بازو قطع می کنند .
وی ادامه داد: با این نوع برخورد موافق نیستم اما این سوال را دارم که آیا دارایی و املاک شهرداری هم بیت‌المال محسوب می شوند یا خیر .

رئیس قوه قضاییه در سخنانی بر ضرورت برخورد قاطع با مفسدان تاکید کرده است در حالیکه برخی پرونده های فساد در نهادهای مختلف از جمله  پرونده موسوم به "املاک نجومی" در شهرداری تهران هنوز سرانجامی نیافته است.

در این پرونده و  بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور، شهرداری متهم است که به برخی مدیران خود، اعضای شورای شهر و نیز افراد حقیقی و حقوقی در برخی نهادها زمین‌هایی را در مناطق شمالی تهران با ۵۰ درصد تخفیف واگذار کرده‌ است.

در نامه منتسب به سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده بود که این زمین‌ها با قیمت‌های «بسیار نازل (غیر واقعی)» و «با اعمال تخفیف قابل توجه حداقل از ۱۰۰ میلیون تا بیش از یک میلیارد تومان» و همچنین به صورت «قسط‌های ۶۰ ماهه» به افراد واگذار شده‌ است.

در این پرونده شهرداری تهران به «ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری» و «تضییع اموال عمومی» به مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با موضوع واگذاری املاک متهم شده است.

همچنین آبان سال ۹۵ دادستان کل کشور از تخلف در واگذاری املاک به ۴۵ نفر از مدیران شهرداری و خارج از شهرداری که عضو تعاونی نبوده‌اند و ۱۵۰ نفر که تخفیف بالا و خارج از ضابطه گرفته‌اند و ۲۹ نفر خارج از شهرداری که آپارتمان گرفتند خبر داد.

سید محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هنوز از سرنوشت پرونده املاک نجومی و اینکه کیفرخواست آن تنظیم شده یا خیر اطلاع دقیقی نداریم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
اگه تو شورای شهر یه مرد پیدا بشه اون تو هستی! شیر مادرت حلال خان امانی!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار