شهردار منطقه ثامن گفت: تلاش در جهت حفاظت از محیط زیست شهری و برنامه ریزی برای گسترش فضای سبز در اطراف حرم مطهر، از جمله اولویت های خادمان شهر درمجموعه نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی است. 
کد خبر: ۷۸۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ 02 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، سید مصطفی نعمتی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه نیروهای خدوم فضای سبز منطقه اقدامات ویژه و مستمری را جهت حفظ و نگداری گیاهان مختلف انجام می دهند،اما سرما زدگی، وزش تند باد ، بارش برف و تگرگ، تنشهای حرارتی شدید،تصادفات رانندگی، بیماریها و آفات، همه از جمله عواملی اند که سبب آسیب و از بین رفتن برخی گونه های گیاهی حساس و یا حتی خشک شدن و قطع درختان تنومند و منجر به قطع آنها می شود. 

 

وی افزود: یکی از اقداماتی که به همت اداره فضای سبز شهرداری منطقه ثامن از ابتدای امسال صورت گرفته است، اجرای طرح ریشه کنی(کنوج) درختان قطع شده یا خشک شده موجود بوده است. 

 

نعمتی اظهار کرد: در پی اجرای این طرح، یکصد مورد از بقایای درختان قطع شده و ریشه گیاهان و گل های خشک شده، از دل خاک استخراج و در قبال آن نیز حدود ١٨٠ اصله نهال جدید( از انواع زیتون تلخ، نارون و اقاقیا چتری و... ) در محل­ غرس شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار