موزه دخانیات روز جمعه در آیینی با حضور پیروز حناچی شهردار تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۷۸۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 05 October 2019

موزه دخانیات راه‌اندازی شد

به گزارش تابناک تهران از روابط عمومی شهرداری تهران؛ حناچی در مراسم افتتاح موزه دخانیات گفت: با افتتاح موزه‌ها می‌توان اقتصاد شهر را فعال کرد و به جای شهرفروشی ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی جامعه را ارتقا داد و شهر را به مقصد ملی و جهانی گردشگری تبدیل کرد.

وی با باین اینکه با افتتاح موزه ها می‌توان اقتصاد شهر را فعال کرد، افزود: در شرایط سخت فعلی این روش یکی از منطقی ترین کارها است تا با هزینه کم برای اقتصاد شهری قدم برداریم.
شهردار تهران وی خصوص راه اندازی موزه های دیگری همچون موزه دخانیات و موزه سیمان ری عنوان کرد: تمامی ظرفیت های صنعتی موجود در تهران که اکنون بلااستفاده است مورد نظر ما است و تلاش می کنیم با جلب نظر ذی نفعان این کار را انجام دهیم. کارخانه چیت سازی هم شامل این موضوع است.
حناچی درباره آخرین وضعیت کارخانه سیمان ری گفت: در این مورد مشکلی داریم که در حال حل و فصل آن هستیم.
وی در ادامه با اشاره به تاسیس موزه دخانیات گفت: ساخت این موزه در راستای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان و انتفاع ذی نفعان این ساختمان هاست که متروکه شده بودند. ما این روند را با سیمان ری شروع کرده و امروز موزه دخانیات را افتتاح کردیم.
شهردار تهران همچنین به برگزاری هفته تهران اشاره و تصریح کرد: هفته تهران فرصتی برای پرداختن به ارزش های فرهنگی و تاریخی تهران و ایجاد حس تعلق به تهران برای شهروندان است. ما هر روز از هفته تهران برنامه های خاصی حول محور ارائه زیبایی ها و ظرفیت های فرهنگی تهران به مردم داریم تهران یکی از زیباترین شهرها بوده و هست اما زیبایی‌های آن پشت غباری از دود و آلودگی پنهان شده است. باید تلاش کنیم حال شهر را بهتر و شهر را درست اداره کنیم و اگر نمی توانیم به ارزش های آن اضافه کنیم ارزش های فعلی را تخریب نکنیم.
او با بیان اینکه در عین حل مشکلات شهر، زیبایی‌های آن را هم به نمایش بگذاریم، خاطرنشان کرد: در کنار تهران شهر تاریخی ری با تاریخ هفت هزار ساله داریم؛ تهران و ری هر دو در جهان به شهرهای تاریخی شناخته می‌شوند و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم زیبایی‌ها و ارزش پایتخت را در هفته تهران بیشتر به نمایش بگذاریم و روی جاذبه‌های تهران سرمایه گذاریم و تهران را به شهر مقصد گردشگری با ارزش‌های زیبا تبدیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار