نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم پاکدشت که همواره در صف اول دفاع از انقلاب حضور دارند از رئیس جمهور می خواهند که با حضور در این شهرستان، زمینه رشد و توسعه بیشتر این منطقه را فراهم کنند.
کد خبر: ۷۸۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 08 October 2019

مردم پاکدشت چشم به راه سفر رئیس جمهوری هستند 

به گزارش تابناک تهران، محمد قمی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر پاکدشت که در روستای گلزار از توابع بخش مرکزی این شهرستان برپا شده است گفت: مردم پاکدشت از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از جایگاه ویژه ای در استان تهران برخوردارند و با تلاش و همت خود توانسته اند تا چرخ های اقتصاد کشور را در حوزه صنعت و کشاورزی به رغم تمامی فشارهای اقتصادی دشمنان، به حرکت در آورند.

وی با اشاره به تلاش های دولت در رفع مشکلات پاکدشت گفت: دولت علاوه بر اعتبارات چشمگیری که از محل مالیات بر ارزش افزوده به مناطق شهری و روستایی این شهرستان اختصاص داده، به منظور تکمیل پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته تا یکی از مهمترین موانع توسعه این شهرستان برطرف شود.
همچنین فرماندار پاکدشت در این مراسم گفت: دولت تدبیر و امید با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های ناجوانمردانه دشمنان، خدمات ویژه ای را به مناطق مختلف به ویژه روستاهای کشور ارائه داده و این امر باعث ماندگاری روستانشینان در محل زندگی خود شده است.
هادی تمهیدی افزود: در طول فعالیت دولت بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به مناطق شهری و روستایی پاکدشت ارائه شده که این امر تحول عظیمی در خدمت رسانی به مردم این شهرستان به وجود آورده است.
وی گفت: از این میزان از اعتبارات، بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به روستاهای شهرستان پاکدشت اختصاص یافته که این اعتبارات در حوزه های زیرساخت، اجرای طرح های هادی روستایی، بازگشایی معابر، احداث ساختمان اداری، خرید و تجهیز ماشین آلات آتش نشانی، ساخت فضاهای فرهنگی، بوستان های روستایی و احداث سالن و زمین های ورزشی شده است.
فرماندار پاکدشت اظهار داشت: تا پیش از سال ۱۳۹۰ و بر اساس آمار مربوط به سرشماری عمومی نفوس و مسکن، رشد جمعیت روستایی در شهرستان پاکدشت ۱۹ صدم درصد بود ولی با خدمات ارئه شده از سوی دولت به مناطق روستایی، در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، رشد جمعیت روستایی به ۴.۹ درصد رسید و سهم سکنه روستایی شهرستان به ۲۱ درصد افزایش یافت.
وی تصریح کرد: این خدمات باعث شد تا مهاجرت روستائیان به شهر به طور چشمگیری کاهش یافته و میزان فعالیت های اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی از رشد فزاینده ای برخوردار شود.
تمهیدی با اشاره به این که پاکدشت از یک هزار و ۲۰۰ هکتار گلخانه تولید گل شاخه بریده برخوردار است گفت: کشاورزان پاکدشت سالانه یک میلیاد شاخه گل تولید کرده و این شهرستان را به پایتخت گل و گیاه کشور تبدیل کرده اند.
فرماندار پاکدشت از آغاز عملیات احداث کمربندی جنوبی پاکدشت به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت در این شهرستان یاد کرد و افزود: پاکدشت به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی امام رضا(ع) همواره شاهد تردد هزاران دستگاه خودرو سبک و سنگین از میان شهر  است به گونه ای که روزانه ۵۰ هزار تردد در پلیس راه شریف آباد ثبت می شود.
وی گفت: با اجرای این پروژه و تکمیل آن، بخش مهمی از مشکلات ترافیک پاکدشت برطرف شده و یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان محقق می شود.
تمهیدی از اختصاص آب شرب از سد ماملو، احداث بیمارستان دولتی شهدای پاکدشت و آغاز عملیات احداث بیمارستان دولتی زعیم به عنوان دیگر اقدامات دولت در این شهرستان یاد کرد.
به گزارش ایرنا؛ همزمان با روز ملی روستا، نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر شهرستان پاکدشت با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری شامگاه دوشنبه گشایش یافت.
توانمندی روستائیان و عشایر ۱۵ روستای این بخش از شهرستان در قالب ۶۰ غرفه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.
ت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار