افزایش تلاطم دریا و رسیدن ارتفاع موج به پنج پا، اسکله‌های گردشگری قشم را به تعطیل کشاند.
کد خبر: ۷۸۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 08 October 2019

تلاطم دریا اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد

به گزارش تابناک کیش، ئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس از فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله‌های کندالو و شیب دراز برای تردد به جزیره هنگام جلوگیری به عمل آمد.

علی اشتری با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت‌های دریایی از جمله مهمترین اولویت‌های سازمان بنادر است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود تا از تجمع در این بنادر خودداری کنند.

وی افزود: جزیره  قشم، جزیره هرمز، و هنگام تحت تاثیر بادهای شدید جنوب غربی مواج هستند

اشتری ادامه داد: سرعت باد در این مناطق به ۲۴  نات رسیده و وسعت دید بین چهار تا هفت کیلومتر است.

اشتری ادامه داد: با توجه به پایش دریا، تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس و هرمز و همچنین تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت-پُهل در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب ها: قشم ، کیش ، گردشگری ، تلاطم ، اسکله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار