نشست هم اندیشی منتخبین حضور در مسابقه طراحی ره باغ نعیم با کارفرما و شورای سیاستگذاری،با حضوردکتر محمدهادی مهدی نیا رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد و مهندس سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن برگزار شد. 
کد خبر: ۷۸۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 10 October 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد مقدس،پیرو فراخوان مسابقه طراحی ره باغ نعیم و پس از ارزیابی و معرفی گروه های منتخب جهت شرکت در مسابقه، نمایندگان گروه های منتخب بازدیدی از محل سایت کارگاهی پروژه داشتند و پس از آن،نشست هم اندیشی و پرسش و پاسخ شرکت کنندگان در مسابقه با جمعی از مدیران شهرداری منطقه ثامن ، شورای سیاست گذاری مسابقه و برخی از صاحب نظران و متخصصین مرتبط در روز پنجشنبه ۱۱ مهر در محل هتل پارسیس و با حضور دکتر محمدهادی مهدی نیا رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد و مهندس سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن برگزار شد.

 

شایان ذکر است در محدوده ره باغ نعیم در سالهای قبل(دهه هشتاد) به منظور احداث پارکینگ طبقاتی خاکبرداری شده بود، لیکن با توجه به رویکردهای جدید مدیریت شهری و شورای شهر در اولویت بخشی به حرکت پیاده و انسان مداری و توسعه فضاهای عمومی شهری موضوع احداث پارکینگ منتفی و طراحی آن با رویکرد فضای شهری و سبز به مسابقه طراحی گذاشته شد.

 

گفتنی است محدوده اجرایی ره باغ نعیم در حدفاصل میدان امر به معروف و نهی از منکر (تقاطع بولوار شهید شوشتری و بولوار امیرالمومنین«ع») تا ورودی بست طبرسی حرم مطهررضوی به مساحت حدود 17هزار متر مربع واقع شده است.

 

در همین رابطه مهدی‌نیا، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد می‌گوید: در زمانی طراحی‌ها برای ره‌باغ نعیم به صورتی بود که چهارسطح منفی داشته‌باشد؛ که تعدادی از آن به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرارگیرد. اما با مطالعات انجام شده رویکرد از خودرو محوری به انسان‌محوری تغییر کرده؛ چراکه این طرح از نظر اندازه، ابعاد و شکل توجیه اقتصادی و فنی نداشت.

 

به گفته وی به دنبال همین موضوع تصمیم براین شد که برای ادامه راه؛ ایده‌پردازی‌های جدید و نظرات متخصصان از طریق برگزاری مسابقه‌ای با نام « طراحی ره‌باغ نعیم» جذب شود.

 

مهدی‌نیا در توضیح این سوال که برگزاری مسابقه مغایرتی با قانون جدید اطراف حرم مبنی بر تهیه طرح تفصیلی دارد یا نه؟ نیز تاکید‌می‌کند: براساس توافقنامه‌ای که بین متولیان به امضا رسید این طرح درحال تهیه است؛ که براساس بندهای تعیین شده چون زمین ره‌باغ درگذشته تملک شده و تخریب‌های آن هم صورتگرفته پس می‌تواند ادامه کار بدهد. از همین‌رو اجرای مسابقه برای ره‌باغ نعیم هیچ مغایرتی ندارد.

 

طبق گفته‌های وی از موضوعاتی که در سند در حال تهیه با نام بازنگری به رسمیت شناخته شده، ره‌باغ نعیم است؛ که بر همین اساس این کار در این ره‌باغ می‌تواند ادامه پیدا کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار