معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام:
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه تردد زائران اربعین از مرز مهران شدت گرفته است، گفت: ۳۲۶ هزار زائر اربعین در شبانه روز گذشته از مرز مهران تردد کردند.
کد خبر: ۷۸۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 12 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد حسنی اظهار کرد: از این میزان تردد زائران ۳۲۴ هزار زائر ایرانی و مابقی مربوط به زائران خارجی است که از طریق مرز مهران ورود و خروج داشته‌اند.

وی بیشترین میزان تردد زائران را در این مدت (۱۹ مهرماه) مربوط به خروج زائران با ۲۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد و افزود: هر لحظه به کنگره بزرگ اربعین حسینی نزدیکتر می‌شویم بر تعداد زائران در مرز مهران افزوده می‌شود.

حسنی، پرترددترین محورهای استان ایلام را در این مدت (ابتدای ماه محرم تاکنون) محور ایلام - صالح آباد - مهران عنوان کرد و گفت: این میزان تردد به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره موج بازگشت زائران اربعین به کشور، یادآور شد: بازگشت زائران اربعین به شهرهای خود از مرز مهران در اربعین امسال ۲ مرحله‌ای است.

حسنی تاکید کرد: بر این اساس، از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه جاری زائرانی که از پایانه برکت در مرز مهران تصمیم به بازگشت به کشور دارند به صورت مستقیم به محل سکونت خود باز نمی‌گردند.

وی یادآور شد: با هدف کنترل ترافیک بازگشت زائران از مرز مهران و جلوگیری از معطلی آنان، سه پایانه پشتیبان شامل اندیمشک، همدان و کرمانشاه برای انتقال مسافران از مهران به داخل کشور انتخاب شده است و زائران بعد از رسیدن به مرز مهران به یکی از پایانه‌های این شهرها منتقل می‌شوند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: پایانه معین همدان، زائران را به مقصد شهرهای قم، ساری، مشهد، گرگان و بجنورد و پایانه اندیمشک نیز زائران را به شهرهای اراک، یزد، شهرکرد، اصفهان و خرم آباد منتقل می‌کند.

حسنی ادامه داد: همچنین مسافرانی که از مرز مهران به پایانه مسافری معین کرمانشاه منتقل می‌شوند می‌توانند به مقاصد شهرهای کرج، تهران، تبریز، رشت، سنندج، سمنان و قزوین، ارومیه و اردبیل بلیط تهیه کنند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار