کد خبر: ۷۸۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 12 October 2019

 بانک ورزش- ژانر سينماي ورزشي در ايران هرگز ژانر موفق و پرمخاطبي نبوده است. طي چند دهه گذشته فيلم‌هاي ورزشي زيادي در كشورمان ساخته شده‌اند كه معمولا فروش خوبي نداشته‌اند. از «فوتباليست‌ها» با حضور علي پروين و حميد استيلي تا «ازدواج غيابي» احمدرضا عابدزاده و «مثلث آبي»، هيچكدام فروش مورد انتظار را نداشته‌اند. شكست، سرانجام قابل پيش‌بيني عمده اين فيلم‌هاست؛ حتي اگر در مورد جهان پهلوان تختي ساخته شده باشد، فيلمي كه نوروز امسال اكران شد و با فروشي كمتر از دو ميليارد تومان، نتوانست حتي هزينه هشت‌ونيم ميلياردي توليدش را برگرداند.

آبي استقلال؛ نااميدكننده‌تر از همه

از اوايل مهر اما بعد از سال‌ها تبليغ و خبرسازي، فيلم مستند «آبي به رنگ آسمان» در مورد تاريخچه باشگاه استقلال در سينماها اكران شده است؛ فيلمي كه هياهوي اطراف آن تا همين حالا هم ادامه داشته و كارگردانش ادعا كرده علاوه بر كشف يك عنوان قهرماني جديد براي استقلال، در اين اثر سينمايي سقوط پرسپوليس به دسته سوم هم افشا شده است! با اين فضا شايد انتظار مي‌رفت استقبال چشمگيري از فيلم به عمل بيايد، اما حداقل تا روز 16 مهر، حاصل اكران اين محصول در 19 سينماي تهران تنها فروشي 20 ميليون توماني بوده است. اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد كه نام علي فتح‌الله‌زاده به عنوان تهيه‌كننده فيلم درج شده و در ستون بازيگران هم اسامي آشنايي همچون فرهاد اصلانی، سیامک انصاری، همایون ارشادی، حمیدرضا آذرنگ، رضا یزدانی، مهناز افشار و بابک حمیدیان به چشم مي‌خورد. البته فيلم براي اكران در شهرستان‌ها به مشكل خورده و تنها در يزد سالن سينما در اختيار داشته كه ظاهرا فروش اين شهر هم تنها حدود 200 هزار تومان بوده است. به اين ترتيب اين اثر سينمايي در مسير ثبت نااميدكننده‌ترين گيشه ژانر سينماي ورزشي در حركت است؛ مگر اينكه طي روزهاي آينده اتفاق ديگري رخ بدهد.

پژمان جمشيدي؛ 77 ميليارد به تنهايي!

اين وسط البته فوتبالي‌ها يك ترانسفر طلايي هم به دنياي سينما داشتند. پژمان جمشيدي كه در عين ناباوري تبديل به يك بازيگر موفق و پولساز شده است، در اين سال‌ها توانسته كارنامه‌اي عجيب و غريب براي خودش دست‌وپا كند. تنها در يك مورد، اثر «خوب، بد، جلف» كه از قضا تم فوتبالي هم داشت، آمار فروش بيش از 16 ميليارد تومان را به جا گذاشت. در كارنامه جمشيدي غير از اين فيلم، محصولات پرفروش ديگري مثل تگزاس1 با 14 ميليارد، تگزاس2 با 25 ميليارد، لونه زنبور با 9 ميليارد و پنجاه كيلو آلبالو با 13 ميليارد تومان فروش به چشم مي‌خورد. اين فقط بخشي از فعاليت‌هاي هنري پژمان است كه روي هم عدد عجيب 77 ميليارد تومان فروش در گيشه را نشان مي‌دهد! البته نيازي به گفتن نيست كه در كنار جمشيدي بازيگران خوش‌رنگ و لعاب ديگري هم در اين فيلم‌ها حضور داشته‌اند و اساسا فضاي اين قبيل آثار با فيلم‌هاي مستندگونه ورزشي قابل مقايسه نيست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار