فرماندار قرچک گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف توسعه گردشگری روستایی در قرچک افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۸۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 12 October 2019

اقامتگاه‌های بوم‌گردی در قرچک افزیش پیدا می کند

به گزارش تابناک تهران، بهمن خطیبی در مراسم بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر که در عمارت بوم‌گردی محمدحسین خان روستای امین آباد شهرستان قرچک با حضور رشیدیان بخشدار مرکزی و دیگر مسئولان به همت بخشدار مرکزی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد طی سخنانی گفت: یکی از مهمترین اهداف دولت،  توسعه پایدار روستایی بوده که این مهم را با اجرای طرح‌های متنوع و اعطای تسهیلات عملیاتی کرده است.

وی افزود: قرچک از شهرستان‌های مهاجرپذیر است که ما باید بتوانیم علاوه بر تأمین زیرساخت‌های زندگی شهری، جاذبه‌های گردشگری را هم در این منطقه تقویت کنیم.

خطیبی عنوان کرد: حمایت از بوم‌گردی و گردشگری روستایی از جمله برنامه های این شهرستان است که با کمک بخشداری، شوراهای روستایی، دهیاران و اداره میراث فرهنگی محقق می شود.

 بخشدار مرکزی قرچک نیز در این مراسم گفت: روستاهای قرچک طی سالهای اخیر در تمام حوزه‌ها رشد چشمگیر داشته و این پیشرفت مرهون همت مسئولان از جمله فرماندار، شوراهای روستایی و اهتمام دهیاران است.

علیرضا رشیدیان افزود: با استفاده از ظرفیت نخبگان روستایی و وجود سرمایه‌گذاران، گردشگری را نیز در روستاهای قرچک تقویت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه پایدار روستایی از جمله وظایف ماست که تمام برنامه ها بر پایه همین موضوع پیگیری خواهد شد.

 مریم خدابنده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قرچک نیز اظهار داشت: عمارت بوم‌گردی محمدحسین خان روستای امین آباد با قدمت ۲۰۰ ساله، اولین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان قرچک است و امیدواریم با استقبال دوستداران توسعه گردشگری، این اقامتگاه ها افزایش یابد و این برنامه به طور جدی در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار