برای بار چندم به زندان افتاده بود اما باز تنبیه که نشد، از پشت میله‌های زندان کارت‌های عابربانک شهروندان را به بهانه برنده شدن و سفر به عتبات خالی می‌کرد.
کد خبر: ۷۸۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 13 October 2019

به گزارش تابناک تهران، جوانی حدود ۳۰ ساله که آنقدر حرفه‌ای پشت تلفن با شهروندان صحبت می‌کرد که برخی را متقاعد می‌ساخت برایش پول واریز کنند.

امروز چهارمین مرحله طرح دستگیری مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار (طرح کاشف) با حضور سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حالی برگزار شد که سارقان رو در روی رئیس پلیس پایتخت از ترفندهای سرقت خود به عناوین مختلف می‌گفتند.

افسر یکی از پرونده های سرقت از عابربانک‌ها در حالی که داشت ترفند جالب سرقت زندانی‌ها را به فرمانده انتظامی تهران بزرگ توضیح می‌داد اظهارداشت: این سارق از داخل زندان با شماره های مختلف تماس می‌گرفته، خبر برنده شدن کمک هزینه عتبات عالیات را به مخاطبان می‌داده و به گونه ای با آنان صحبت می‌کرده که آنان را تا پای عابربانک می‌کشانده است.

وی ادامه داد: وقتی مخاطبی پای عابر بانکی می‌رفته، ضمن اینکه که شماره کارت، رمز دوم و حتی اطلاعات روی کارت را از صاحب کارت می گرفته، باعث می شده که آن فرد پولی را نیز به حسابش واریز کند.

سرقت با چاشنی دوستی

در حیاط اداره آگاهی تهران بزرگ، سارق دیگری را آوردند که لباس عربی به تن داشت؛ جوانی که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به اتباع کشورهای عربی همسایه داشت تا جایی که رئیس پلیس تهران بزرگ از او سوال کرد عرب هستی؟ و او با لبخندی جواب داد: نه عرب نیستم ولی روزی در لابی هتلی نشسته بودم که خانمی به من گفت چهره‌ات شبیه عرب های پولدار است، از آن زمان به فکر سرقت با لباس عربی افتادم و نقشه های بسیاری برای بانوان می‌کشیدم.

زورگیری مسلحانه 

یکی دیگر از سارقانی که اقدام به اعمال زورگیری مسلحانه می‌کرد را با دستبندی بر دست و پاهایش آوردند؛ سارقی که اعتراف به سه مرتبه زورگیری کرده بود. وی وقتی متوجه می‌شد شخصی از لحاظ مالی در سطح متوسطی است در یک مکان خلوت اقدام به زورگیری می‌کرده است.

آرایشگری که سارق شد

سارق دیگر، آرایشگری بود که در یکی از محله های شمال شهر تهران مغازه داشته است و در ارتباط گیری با مشتریان از وضع مالی، منزل مسکونی،سفرهای خارج از شهرشان اطلاعات کسب و سپس آن اطلاعات را در اختیار سارقان که همدستانش بودند قرار می‌داده و از این طریق اقدام به سرقت می‌کرد.

وقتی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از این سارق پرسید که چرا با داشتن حرفه آرایشگری باز هم فکر سرقت در ذهنت تداعی کرد؟ در پاسخ گفت: تعدادی از دوستانم که به آرایشگاه می‌آمدند مرا وسوسه کردند و خواستند برای دریافت پول بیشتر افراد پولدار را شناسایی و اقدام به سرقت کنیم؛ از این رو پول ها یا اموالی را که از سرقت به دست می‌آوردیم تقسیم می‌کردیم.

سرقت با توزیع کارت ویزیت

یکی دیگر از سارقان به ترفند دیگری از سرقت اشاره کرد که از طریق قرار دادن کارت ویزیت و آگهی تبلیغاتی لابه‌لای درِ خانه ها متوجه می‌شد که تا ۲۴ ساعت گذشته در باز و بسته نشده و کسی در خانه نیست، لذا از این طریق سریع اقدام به سرقت می‌کرد.

این سارق سابقه‌دار که در یکی از سرقت ها حدود ۲ میلیارد تومان از یک خانه سرقت کرده بود در آخرین عملیات شناسایی و دستگیر می‌شود.

وقتی سردار رحیمی از وی پرسید بعد از پنج بار زندان به جرم های مختلف باز هم متنبه نشدی؟ گفت: در زندان روش‌ها و شگردهای جدید و مختلفی را یاد گرفتم.

سرقت خودرو در کمتر از ۲ تا ۳ دقیقه

سارقی که مدعی بود در کمتر از ۲ تا ۳ دقیقه سه قفل خودرو را باز می،کند فرد دیگری بود که در میان سارقان به دام افتاده حضور داشت و می گفت این قفل ها را در حالی در ۲ دقیقه باز می کند، که خود شهروندان آنها را در پنج دقیقه ممکن است با کلید، باز کنند.

می‌گفت:‌ با هر وسیله‌ای از جمله قفل شکن، شاه کلید و سایر ابزار قفل ها را باز می‌کرده و در نهایت خودروهای سرقتی را به مالخر می‌فروخته تا با حک شماره شاسی یا سند جعلی بتوانند از راه نامشروع کسب درآمد کنند.

این سارق سابقه دار اقرار به سرقت ۳۰ دستگاه خودرو کرده بود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در این باره گفت: این سارقان دارای توانمندی ها و هوش بالایی هستند و به جای اینکه از این ظرفیت ها در مسیر رشد و تعالی خویش استفاده کنند در مسیر خلاف از آن بهره می برند.

پلاک گذاری خودروهای سرقتی

فرد دستگیر شده دیگر کسی بود که اموال سرقتی را از سارقان می خریده و آنها را با حک شماره شاسی، پلاک گذاری یا سند زنی می کرده است.
گفته می شد که کار این فرد آنقدر حرفه ای و تخصصی بوده که حتی کارشناسان هم براحتی قادر به تشخیص آن نبودند.

پولشویی و سرقت با کارت های هویت غیره

سارقانی هم در بین دستگیرشدگان وجودداشتند که با سرقت کیف های پول، عابربانک، کارت ملی شهروندان یا ساختن مدارک هویتی جعلی به نام دیگران اقدام به پاس کردن چک و انتقال پول می کردند تا ردی از خودشان باقی نگذارند.

هرچقدر هم باهوش باشی، روزی به دام می‌افتی

سرنوشت این سارقان نشان می داد که هر چقدر هم توانمند باشند، وقتی در جهت کارهای خلاف گام بر می دارند، روزی دستبند قانون به دستشان می خورد و به دام می افتند؛ افرادی که باز به زندان می روند.

آنطور که رئیس پلیس پایتخت امروز اعلام کرد پس از یک ماه انجام عملیات شناسایی، ٤٧ باند سارق حرفه ای در پایتخت شناسایی و ۱۸۷ سارق در ۴۸ ساعت بازداشت شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار