عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران درباره پرونده واگذاری زمین به موسسه خیریه امام رضا و بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی گزارشی ارائه دهد.
کد خبر: ۷۸۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 15 October 2019

شهربانو امانی

به گزارش تابناک تهران، شهربانو امانی در تذکری در جریان یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران به شهردار تهران تذکر داد.

او با اشاره به ارائه‌ی گزارش تفریق بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران گفت: تذکر من درباره ابهام در واگذاری زمین به موسسات متعدد است. پس از قرائت گزارش حسابرس منتظر جواب شهرداری بودیم که بدانیم برای موارد تخلف چه اقدامی کرده است.

امانی افزود: در تفریق بودجه اعلام شد۶۰ میلیارد ریال کمک به موسسه خیریه امام رضا پرداخت شد و علاوه بر آن قطعات متعددی زمین نیز احصا شده است. همچنین سعی کردند در تهران یک بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب به نام پروفسور سمیعی بسازند.

وی با طرح چند سوال ادامه داد: آیا براساس ضوابط طرح جامع و تفصیلی این واگذاری‌ها انجام شد؟ آیا واگذاری زمین به موسسه مذکور قانونی بوده است؟

امانی خاطرنشان کرد: سواستفاده از نام بزرگان و افراد معتبر که شهرت جهانی دارند برای رسیدن به احکام ناثواب چه توجیهی دارد؟ و امیدوارم برای رسیدگی به این پرونده شهردار تهران گزارشی ارایه دهد.

در ادامه امینی، نایب رییس شورای شهر اظهار داشت: گزارش تفریق سال ۹۳ که ۳۳ مورد تخلف در آن مشخص شده است، قرار شد حوزه‌های مختلف مدیریت شهری آن‌را بررسی و اعلام کنند که این موارد آیا باید توسط مراجع قضایی رسیدگی کنند یا خیر.

او ادامه داد: ۶ ماه فرصت پیش‌بینی کردیم که این گزارش آماده شود و کمیسیون نظارت و حقوقی به عنوان ناظر بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: جلسات مشترکی داشتیم و مقرر شد این گزارش تهیه شود و براساس مصوبه به مراجع ذی ربط ارائه شود.
 
منبع: ایلنا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار