رئیس اداره بهزیستی ورامین مهمترین مشکل کم بینایان و نابینایان این شهرستان را بیکاری عنوان و اظهار کرد: اگر قانون اختصاص سه درصد از جذب ارگان های دولتی به افراد معلول اجرا شود، بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه برطرف می شود.
کد خبر: ۷۸۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 16 October 2019

بیکاری مهمترین معضل نابینایان ورامینی است

به گزارش تابناک تهران، اعظم هراتی روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید ) در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۴۰۵ نابینای مطلق و کم بینا تحت پوشش خدمات بهزیستی ورامین، یکصد نفر در مناطق مختلف مشغول به کار می باشند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۴ نابینای مطلق و کم بینا از خدمات بهزیستی ورامین بهره مند هستند که از این تعداد ۳۹۴ نفر نابینای مطلق و ۱۱ نفر کم بینا میباشند.
هراتی اظهار داشت: بهزیستی در سه حوزه پیشگیری ، درمان و پس از درمان خدمات خود را به مردم و نابینایان ارائه می دهد که دستیابی به اهداف هر یک از این حوزه ها به همراهی و همکاری مردم ارتباط مستقیم دارد.
وی گفت: در حوزه پیشگیری ، بهزیستی همه ساله طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی ) را در کودکان ۳ تا ۶ ساله در پایگاه های بهزیستی و مهدهای کودک اجرا می کند تا کودکان مشکوک به بیماری شناسایی و مراحل درمان آن ها انجام شود.
هراتی افزود: سال گذشته بیش از ۱۳ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله ورامین ، حدود ۱۲ هزار کودک در ۴۸ مرکز سنجش ، مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که یک هزار و ۲۰۰ نفر مشکوک به بیماری تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.
رئیس بهزیستی ورامین تأکید کرد: بیماری تنبلی چشم اگر به موقع شناسایی گردد قابل درمان است و در صورت بی توجهی می تواند به نابینایی فرد منجر شود.

رئیس بهزیستی ورامین افزود: هم اکنون یکصد نفر از نابینایان ورامین با همکاری مسئولان شهرستان مشغول به کار شده اند.
وی از ارائه هزینه ودیعه مسکن، مناسب سازی منزل، هزینه درمان از جمله عینک و آزمایشات، ارائه تجهیزاتی نظیر عصای سفید، ساعت مچی، دفتر بریل و ویلچیر، مستمری ماهانه، اختصاص وام مسکن و تسهیلات اشتغال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال را به عنوان بخشی از خدمات بهزیستی به نابینایان ورامین خبر داد.
هراتی در خصوص مناسب سازی محل تردد نابینایان در شهر ورامین گفت : با تعامل بسیار خوب ادارات و نهادهایی همچون شهرداری و فرمانداری ورامین معابر و پیاده روهای شهرستان برای تردد این افراد با موزائیک های نواری(بریل)، مناسب سازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار