استاندار تهران گفت: تمامی مدیران در بخش‌های مختلف مربوط به مدیریت بحران و سیل پاییز امسال در آماده‌باش کامل باشند.
کد خبر: ۷۹۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 30 October 2019

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در ستاد مدیریت بحران استان تهران افزود: مدیریت بحران در این استان نیازمند همکاری و تعامل بین بخشی است و همه اعضا مکلف به همکاری هستند چون جزیره ای فکر و عمل کردن مشکلات مردم را بیشتر می کند.

وی یادآورشد: وظایف هر دستگاهی مشخص است و شهرداری مسئولیت مدیریت نقاط حادثه خیز درون شهر و شرکت آب منطقه ای و منابع طبیعی مسئولیت اطراف و پیرامون را بر عهده دارند.

محسنی بندپی اظهارداشت: فرمانداری ها نیز نسبت به تجهیز و آماده سازی حوزه خود اقدام کنند.

استاندار تهران گفت: ما با پدیده تغییر اقلیم در دنیا مواجه هستیم و شرایطی را ایجاد می کند که نمی توان شدت و مدت بارندگی را تخمین زد و حتی علم هواشناسی در نیز در این زمینه با مشکل مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از یک تا ۹ آبان در سطح استان تهران ۷۰ میلی متر بارندگی ثبت شده است که معادل ظرفیت بیش از ۲۷ درصدی بارندگی این استان طی یک سال آبی محسوب می شود.

محسنی بندپی ادامه داد: مدیریت علمی و تلاش برای پیشگیری در این وضعیت از هر اقدامی ضروری تر است و منجر به کاهش خسارت های فیزیکی و جسمی می شود.

استاندار تهران گفت: در پایتخت به خاطر تجاوز به حریم رودخانه ها، ساخت وسازهای غیر مجاز، کمبود امکانات و موقعیت اقلیمی آن ۶۷ نقطه ویژه و بحرانی و در سطح استان ۵۲۰ نقطه بحرانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در خود شهر تهران ۱۲ نقطه حادثه خیز وجود دارد که در فروردین امسال نیز تمامی امکانات شهرداری پایتخت برای جلوگیری از ایجاد مانع در مسیر آب مستقر بودند و هم اکنون نیز شهرداری بار دیگر اقدام به چنین کاری کرده است.

محسنی بندپی اعلام کرد: باید در سال ۹۸، برای مقابله با خطر وقوع سیل و آبگرفتگی با آمادگی بیشتری حضور داشت و برای کاهش خسارت اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام داد.

استاندار تهران بر لزوم خدمت رسانی در همین زمینه به همه آحاد جامعه تاکید کرد و این موضوع را دارای حساسیت ویژه ای برای فرودگاه ها برشمرد.

وی خواستار مدیریت شن چاله ها در سطح استان شد و این اقدام را تلاش برای ایمن سازی این مناطق اعلام کرد.

محسنی بندپی تاکید کرد: باید تعدادی کانال برای مدیریت مسیر سیلاب و بارندگی ها طراحی شود و اداره کل منابع طبیعی نیز طرح آبخیزداری خود را برای مدیریت این آب ها ارائه و برای اجرای آن اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار