فرماندار قرچک گفت:ایمن ­سازی و کاهش آسیب ­پذیری زیرساخت­های مورد نیاز مردم مهمترین هدف پدافند غیرعامل است.
کد خبر: ۷۹۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 30 October 2019

به گزارش تابناک تهران، بهمن خطیبی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با تبریک این مناسبت افزود: در سال ۱۳۸۲ به دستور مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل با رویکردی صلح آمیز و اقدام غیرمسلحانه، بمنظور صیانت از منابع موجود در مقابل تهدیدات دشمنان در کشور ایجاد شد که با توجه به وجود زمینه تهدیدات بالقوه و خطراتی که امنیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور را نشانه می­رفت، ضرورت عقلی دفاع کاملا مشهود است.

وی بیان کرد: حجم تهدیدات علیه ایران در عرصه بین‌الملل و منطقه­ای بسیار زیاد است و این امر بایستی هدایتگر ما به سوی اقدامات پیشگیرانه باشد که پدافند غیرعامل، خود بنیان و اساس این پیشگیری بوده و در عین حال کم­هزینه­ترین و سریع­ترین راه مقابله با تهدیدات متصور علیه کشور است.

این مسئول ادامه داد: عمده­ترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن­سازی و کاهش آسیب­پذیری زیرساخت­های مورد نیاز مردم است تا به تدریج شرایطی ایمن برای شهروندان فراهم گردد.

وی گفت: آگاه­ سازی و ایجاد آمادگی ­های لازم برای مقابله و پیشگیری از آسیب­های ناشی از تهدیدها و بحران­ها از مهمترین وظایف پدافند غیرعامل است لذا لازم است که با برنامه­ریزی و هدف­گذاری مناسب در امر آموزش تلاش کنیم به ویژه در میان دانش‌آموزان تا با نهادینه کردن مسئله پدافند غیرعامل آینده کشور را به سوی امنیت و رفاه رهنمون سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار