رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه از سازش در یک پرونده قتل عمد در کرمانشاه پس از 9 سال از وقوع حادثه خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 31 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، جبار تجری در این خصوص اظهارکرد: سال 1389 در کرمانشاه بین دو جوانی که مواد مخدر محرک مصرف کرده بودند، درگیری و نزاعی بوجود می‌آید که قتل یکی از آنها را بدنبال دارد.

وی اضافه کرد: پس از وقوع حادثه با شکایت اولیاء دم و انجام مراحل رسیدگی به پرونده، حکم قصاص از سوی مرجع قضایی برای قاتل صادر می‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه عنوان کرد: سال 1394 پس از صدور حکم قطعی محکومیت قاتل و تایید تجدیدنظر و نیز وصول استیذان حکم اعدام محکوم علیه، پرونده به دستور دادستان کرمانشاه جهت ایجاد مصالحه به ستاد تالیف قلوب شوراهای حل اختلاف استان ارجاع و اعضاء این ستاد وارد مراحل ایجاد صلح بین دو خانواده شدند.

وی در ادامه افزود: همکاران ستاد تالیف قلوب با توجه به اینکه خانواده مقتول ساکن کرمانشاه نبوده و در استان دیگری سکونت داشتند، بارها با تحمل سختی‌ها و مسافت راه در منزل مقتول حضور یافته و جلساتی را برای سازش با آنها تشکیل دادند.

تجری بابیان اینکه این پیگیری‌ها در نهایت منجر به نتیجه و کسب رضایت از اولیای دم شد، عنوان کرد: اولیاء دم با مراجعه به شهرستان کرمانشاه رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و پرونده مختومه شد و محکوم علیه نادم نیز از زندان آزاد شده و از کابوس 9 ساله طناب دار رهایی یافت.

تجری در پایان با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است، گفت:  از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند و اعضای  ستاد تالیف قلوب شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه که با توکل و تعهد و عزمی راسخ در انجام سازش در قتل گامهای موثری در استان برداشته، قدردانی می‌کنم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار