مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌ رضوی از امدادرسانی به ۱۲۵ هزار و ۱۴۲ نفر و نیز درمان سرپایی ۱۴۶ هزار و ۶۸۹ زائر پیاده رضوی توسط نجاتگران، امدادگران و داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس در دهه آخر صفر امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 31 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید مجتبی احمدی با بیان این مطلب افزود: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با راه‌اندازی ۱۰۶ پایگاه ثابت، موقت و قرارگاه امدادرسانی به زائران‌پیاده رضوی با ۱۲۶۱ نفر نیرو در قالب ۴۰۹۰ نفر روز در ششمین سال پیاپی در طرح همسفران خورشید پرداخت.

وی با اشاره به اینکه خدمات امدادی انجام شده در این طرح شامل تست فشار خون و ویزیت پزشک و طب سنتی بوده است، اظهار کرد: ۱۲۵ هزار و ۱۴۲ نفر امدادرسانی شده و ۱۴۶ هزار ۶۸۹ زائر پیاده مورد درمان سرپایی قرار گرفتند که از این تعداد صرفا ۹۲ مورد منجر به اعزام به مرکز درمانی شد.

دکتر احمدی افزود: در طرح امسال ۲۳۷ هزار و ۴۳۹ مورد استفاده از پماد و باند و داروهای فوریتی را داشتیم و ۳۴۵۱ مورد اقلام فرهنگی و بسته‌های آموزشی را تقدیم زائران نمودیم.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی همچنین از بکارگیری ۶۵ دستگاه آمبولانس ، ۲۷ دستگاه خودرو نجات، ۳۵ خودرو کمک‌دار سبک ، ۲ خودرو ارتباطات ، ۶ موتورلانس امدادی، ۸ خودروی پشتیبان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ فروند بالگرد امدادی MI17 با مجموع ۱۶ سورتی پرواز در طرح همسفران خورشید۶ خبر داد.

وی افزود: در این طرح که از ۲۶ مهرماه آغاز و تا هفتم آبان ماه جاری ادامه داشت، تعداد ۱۰ هزار و ۹۶۵ تخته پتو ، ۱۴۴ تخته موکت، ۷ هزار و ۷۸۰ عدد آبمعدنی و ۲ مورد وسایل گرمایشی و نیز ۹۴۰ مورد اقلام دیگر ضروری تحویل ایستگاه‌ها و موکبداران فعال در مسیرهای مواصلاتی مشهد در این ایام شد.

 به گفته مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی، در طرح همسفران خورشید۶ شعب 

بجستان، بردسکن، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، جغتای، جوین، خواف، داورزن، درگز، رشتخوار، سبزوار، سرخس، فریمان، فیرزوه، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور

فعالیت داشتند.

وی افزود: برای آمادگی هرچه بیشتر در حوادث احتمالی و همزمان با شب شهادت ثامن‌الحجج(ع) و ازدحام زائران پرشور و پرشمار در این مکان مقدس، بالگرد امدادی هلال احمر بر روی پد(جایگاه فرود) حرم مطهر رضوی و با همکاری آستان قدس رضوی و مسئولان امنیتی استان مستقر شد.

وی یادآوری کرد: حضور وزیر بهداشت، رئیس جمعیت هلال احمر به همراه رئیس سازمان امداد و نجات و نیز بازدید مسئولان استانی و خداقوت آنان به خادمان زائران در این ایام نقش بسزایی در افزایش سطح روحیه و انگیزه نیروهای هلال احمر خراسان رضوی داشت که همگی مبتنی بر نگرش معنوی و داوطلبانه به ارائه خدمات رایگان به زائران پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار