نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل اصلی مهاجرت مردم از روستا به کلان شهرها را مربوط به حوزه آموزش و پرورش و نبودن مدارس و سالن های ورزشی برشمرد.
کد خبر: ۷۹۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 31 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، نصرالله پژمانفر پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان سالن های ورزشی و استخرهای دانش آموزی سراسر کشور که در فرهنگسرای آریو مصلی نژاد برگزار شد، ضمن خیر مقدم به خیرین حاضر در مراسم گفت: باعث افتخار است که خیرین ما در تمامی حوزه ها فعالیت می‌کنند، کشور ما سابقه دیرینه ای در کارهای خیر دارد و الحمدلله این سنت دیرینه در حال احیا شدن و رشد کردن است.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر نگاهی به تاریخچه کشور بیاندازیم متوجه می شویم اغلب مراکز تفریحی، آموزشی و مذهبی به دست مردم ساخته شده است، اذعان کرد: متاسفانه ما از این ظرفیت غافل شدیم، مردم گنج لایزال هستند، اگر به سراغ آنها برویم و دست کمک به سوی آنها دراز کنیم قطعا دست خالی برنمی‌گردیم.

 

وی با تاکید بر این مطلب که ساخت مراکز مختلف تحقیقاتی و درمانی امروزه نیاز کشور است و دولت نمی تواند تصدی گری داشته باشد، بیان کرد: ما مسوولان باید این مسیر را برای مردم مهیا کنیم تا مردم پا به عرصه بگذارند، اشتباه ما این بود که فکر میکردیم باید با پول و اعتبارات دولت کشور را اداره کنیم، اما باید به گذشته برگردیم و از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنیم.

 

پژمانفر خاطرنشان کرد: باید تصمیمی در نظام جمهوری اسلامی گرفته شود که راه را برای فعالیت‌های عمرانی مردم و خیران باز کند و با توجه به شرایط حاضر در کشور این اقدامات باید با شدت بیشتری پیگیری شود.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل اصلی مهاجرت مردم از روستا به کلان شهرها را مربوط به حوزه آموزش و پرورش و نبودن مدارس و سالن های ورزشی برشمرد.

 

وی متذکر شد: با کاهش سرانه در روستاها متاسفانه برخی کلاس ها در مقطع ابتدایی و متوسطه مختلط تشکیل می شوند که این یک مسئله بحرانی و جدی است، تشکیل مدارس مختلط به ویژه در دوره متوسطه در نظام ما قابل دفاع نیست و با اعتقادات و فرهنگ ما سنخیتی ندارد و باید برای آن فکر اساسی کرد.

 

پژمانفر با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی آماده کمک به مردم و مسوولان در حوزه آموزش و پرورش است، افزود: امیدوارم با برنامه ریزی های درست و همکاری همه جانبه بتوانیم به انجام این مأموریت کمک کنیم.

 

رشد ۲۰ درصدی مشارکت خیران در مدرسه سازی

 

در ادامه مراسم مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی عملکرد برنامه های رخشانی مهر را از سال گذشته تا به الان در پنج محور شرح داد.

 

جاسم حسین پور، اولین محور را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سراسر کشور برشمرد و اضافه کرد: هزار و ۲۰۴ کلاس درسی در قالب ۲۹۹ پروژه به بهره‌برداری رسید و در مهر ماه سال جاری در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

 

وی افزود: خراسان رضوی با حداقل ۳۰۰ کلاس از استان دوم فاصله دارد و انشالله در مهر آینده این فاصله را به ۵۰۰ کلاس کاهش می دهیم، خراسان رضوی با توجه به شاخص زیر نظام تجهیزات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بین استان های کشور رتبه برتر را دارد.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی محور دوم را برچیدن مدارس خشتی عنوان کرد و از برچیده شدن این مدارس در دو ماه آینده در سیستان بلوچستان خبر داد.

 

حسین پور محور سوم را برچیدن بخاری های نفتی سراسر کشور برشمرد و بیان کرد: در خراسان رضوی ۳۶۵ مدرسه در هزار و ۲۰۰ کلاس را در فاصله ایام تابستان به سیستم های گرمایشی استاندارد مجهز و بخاری های نفتی را جمع آوری کرده ایم.

 

وی تکمیل پروژه‌های مجتمع های حیات طیبه را محور چهارم دانست و ادامه داد: ۱۲هزار متر مربع و ۴۸ کلاس درس  را احیا کرده ایم و تا پایان سال جاری شاهد اتمام آن هستیم و این مجموعه در مهر سال جاری در حاشیه شهر و ناحیه ۵ مشهد به بهره‌برداری می رسد.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی از دیگر اقدامات مهم اداره کل نوسازی کشور را تهیه استقرار وسیستم های جی ای اس در سراسر کشور و استان عنوان کرد و ادامه داد: ما نیز سیستم مشهد را با حدود ۵۰ لایه اطلاعاتی که مورد نیاز است جمع آوری کردیم و همکاران ما در حال بهره‌برداری و استفاده هستند.

 

حسین پور اظهار کرد: در خراسان رضوی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز داریم و‌ مجموع فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی نزدیک به ۵ میلیون متر مربع است، کمک به برنامه ریزی ها درست و عدالت آموزشی از استقرار سیستم جی ای اس امکان پذیر است که ما این سیستم را در مشهد به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار دادیم.

 

وی ابراز کرد: در سال های گذشته مشارکت همکاری خیران ۴۰ درصد بوده که در سال جاری به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در جشنواره ها خیران بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به امر مقدس مدرسه سازی کمک می کنند.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی از افتتاح ۸ پروژه با ۱۴متر مربع زیربنا با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان خبر داد.

 

حسین‌پور با اشاره به اینکه ۶۰ درصد سالن های ورزشی، آموزشی توسط خیران به سرانجام می رسد، یادآور شد: ما امروز مفتخریم که شاهد افتتاح همزمان تمامی پروژهای ورزشی در سراسر کشور هستیم و ۱۸ پروژه با زیربنای حداقل ۲۵ متر مربع متعلق به خراسان رضوی است. 

 

وی ادامه داد: دانش آموزان ما طبق سوره بقره نیاز به علم آموزی و تربیت بدنی دارند، دانش آموزان و دبیران با توجه به شرایط شهرنشینی به شدت نیاز به تحرک و فضاهای ورزشی سرپوشیده دارند، امیدواریم کار خیران استقرار داشته باشد تا بتوانیم بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به تحقق برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار