مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از پلمب ۱۲۰ مجموعه ورزشی به علت نبود مجوزهای لازم در هفت ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 02 November 2019

۱۲۰ مجموعه ورزشی تهران پلمب شد

به گزارش تابناک تهران، رضا گل‌محمدی روز شنبه در نشست خبری بررسی وضعیت هیات های ورزشی که در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد در پاسخ به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به هیچ عنوان مایل به پلمب مجموعه ها نبوده ایم بلکه آخرین مرحله برای رسیدگی بیشتر باشگاه‌های ورزشی روی آوردن به این اقدام است.  

وی با اشاره به اینکه دلیل این پلمب ها رعایت نشدن ضوابط قانونی بوده است بیان کرد: دستور العمل ما این است قبل از پلمب هر مجموعه‌ای، سه بار تذکر شفاهی به مدیران ارائه شود.

براین اساس هم اینک ۲ هزار و ۴۰۰ مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی در سطح استان تهران وجود دارد.

سند ورزشگاه تختی بلا اشکال است

وی در خصوص ماجرای ورزشگاه تختی و ادعایی مالکیت بنیاد مستضعفان نسبت به بخشی از مجموعه تختی گفت: سند ادعایی بنیاد مستضعفان به زمین چمن ورزشگاه تختی ربطی ندارد.

وی گفت: امیدوارم به زودی عملیات تعمیرات و بازسازی ورزشگاه آغاز تا بتوان حداقل یک ورزشگاه ملی را برای استان تهران حفظ کنیم.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران خاطر نشان کرد: با پیگیری های یک ساله و دستور وزیر ورزش و جوانان ۱۰ میلیارد تومان برای تعمیرات این ورزشگاه اختصاص یافت تا برای فصل آینده با رفع موارد فنی و ایمنی برای برگزاری لیگ برتر آماده شود.  

براین اساس بنیاد مستضعفان با ارائه مستندات مالکیت از طریق بخش قضایی به دنبال مالکیت قسمتی از زمین این ورزشگاه بوده که طبق آخرین مراحل قانونی موضوع مالکیت شامل ورزشگاه و زمین چمن تختی نمی‌شود.

ورزشگاه تختی با حدود یکصد هکتار در منطقه افسریه(شرق تهران) واقع شده‌است.  

 

 کمیسیون ماده ۵ اداره کل درجه بندی باشگاه‌ها را پیگیری می کند

گل‌محمدی با بیان اینکه این درجه بندی شاخص های زیادی داشته و برای ممتاز شدن یک باشگاه سختگیری زیادی شده است اظهار داشت: در قیمت گذاری های باشگاه‌ها همواره وضعیت مالی و معیشتی مردم را لحاظ می کنیم چراکه برای ورزش در تهران و جلوگیری از حذف آن از سبد خانوار ها یارانه هایی را قائل شویم.

وی ادامه داد: ورزش کردن، تفریح نیست بلکه یک ضرورت بوده و خوشبختانه زمینه رو آوردن به ورزش همگانی در تهران فراهم است.

وی با بیان اینکه شهرداری ها، اماکن ورزشی و بخش خصوصی در ورزش همگانی فعال هستند افزود: متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی حاکم اولین چیز، حذف ورزش از سبد خانواده ها بوده، ولی در تهران چاقی مفرط بچه ها در مدارس یکی از نگرانی های جدی شهروندان تهرانی محسوب می شود.

افزایش قیمتی ۱۰ تا ۱۵ درصد پیست های اسکی استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اظهار داشت: فرآیند نرخ گذاری پیست های اسکی به عهده کمیسیون ماده ۵ اداره کل و با مسئولیت مدیر کل ورزش و جوانان است.  

وی ادامه ادامه داد: در جریان این فرآیند می بایست وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان آنها حاضر باشند و ضمن آنکه سازمان تعزیرات حکومتی هم ناظر بر موضوع است.

گل‌محمدی بیان کرد: تا کنون ۲ جلسه در این رابطه انجام و دلایل باشگاه‌ها را برای افزایش قیمت شنیده ایم اما اعلام کرده ایم که این دلایل باید فنی و با ارایه قانونی باشد.

وی اضافه کرد: آخرین مهلت برای ارائه این دلایل تا فردا یکشنبه (۱۲ آبان) بوده و کمیته نرخ گذاری مجددا تشکیل جلسه می دهد و نرخ بهره برداری از پیست ها را تعیین و اعلام می‌کند.

مدیرکل ورزش استان تهران افزود: هزینه پیست ها و توان مالی و اقتصادی مردم را باید در نظر گرفت و همانند سال گذشته پیش بینی ١۰ تا ۱۵ درصدی افزایش نرخ پیست های اسکی را داشته باشیم.  

  اداره کل برای سالم سازی فضای انتخابات هیات های ورزشی استان تهران تلاش می کند

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به این موضوع که ریاست ۱۲ هیات ورزشی در تهران یا به پایان رسیده و یا در شرف اتمام است افزود: تک تک هیات ها به شرط آنکه رئیس هیات نخواهد در انتخابات حضور داشته باشد می‌تواند به عنوان سرپرست مجری انتخابات باشد، اما اگر بخواهد در انتخابات رئیس هیات حضور یابد ما موظف هستیم سرپرست را معرفی و تا ۳ ماه نسبت به برگزاری انتخابات و تحویل هیات به نفر منتخب مجمع اقدام کند.

گل‌محمدی تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران حداکثر تلاش خود را برای سالم سازی فضای انتخابات هیات ها انجام می دهد.

به گفته وی اساسنامه جدید انتخابات هیات های استانی به تصویب رسیده اما هنوز به ما ابلاغ نشده است که براساس آن حضور بازنشستگان در هیات های استانی اشکالی نداشته و مانند ریاست فدراسیون ها یک شغل محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هم اینک انتخابات هیات ها بر اساس مصوبه گذشته لحاظ می شود افزود:اما شنیده شده که در مصوبه هیات دولت، هیات های استانی شغل محسوب نمی شوند و بازنشستگان هم می توانند حضور داشته باشند، اما هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.

ما مانع برگزاری انتخابات هیات فوتبال نیستیم

گل‌محمدی با بیان اینکه مانع برگزاری انتخابات هیات فوتبال نبوده و این دوستان هستند که موانعی را ایجاد کرده اند افزود: فرآیند انتخابات هیات فوتبال در تایید صلاحیت کاندیداها توسط کمیته سه نفره با اشکالاتی همراه بود و در انتخاب اعضای مجمع هیچ گونه اطلاع رسانی نشده و رئیس هیات مدعی بود که براساس مصوبه هیات رئیسه خود می تواند برگزار کننده انتخابات باشد.  

وی بیان کرد: معتقدیم برگزاری انتخابات مصوبه مجمع را می خواهد نه مصوبه هیات رئیسه؛ صراحتا از مراجع بالاتر اعلام شد که انتخابات باید توسط سرپرست انجام شود و ما نیز این موضوع را هم به وزارت ورزش و هم به فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه فرآیند معرفی اعضای مجمع طبق قانون باید سه هفته قبل از انتخابات باشد نه ۷۲ ساعت قبل از آن صورت گیرد گفت: این یک ایراد قانونی جدی بود که ما درخواست لغو انتخابات را دادیم.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی و وزارت ورزش این درخواست را تایید و انتخابات لغو شد.

گل‌محمدی افزود: در همین رابطه هیات فوتبال خواستار تشکیل مجمع و رفع مشکل شد و برگزاری انتخابات را به بعد از این مجمع موکول کرد.

وی تصریح کرد:این موضوع غیر قانونی بود چراکه در استان‌های دیگر انتخابات هیات فوتبال انجام می‌شد و موافقت با این کار یک بام و دو هوا بود.

وی تاکید کرد:صراحتا می گویم موافقت با این درخواست تخلف بارزی بود و علی رغم همه پیگیری ها و نامه نگاری ها هنوز پاسخ درستی را دریافت نکرده‌ایم و اکنون تصمیم گرفته ایم این موانع را مطرح کرده تا همگان بدانند ما مانع نیستیم و دوستان موانع ایجاد می‌کنند.

مدیرکل ورزش استان تهران ادامه داد:نتایج انتخابات هیات ها باید خاص عموم و نباید مهندسی شده باشد و این مغایر با تفکرات حضور من در اداره کل بوده و حاضرم تاوان آن را بدهم.

وی تصریح کرد: من هرگونه منفی بافی یا سیاه نمایی در شرایط فعلی کشور را مغایر با وظایف مسئولان می دانم، فراموش نکنیم رئیس هیات یک شغل نیست و یک مسئولیت افتخاری است، ولی نمی دانم چه اصراری برای ماندن در این مسئولیت افتخاری است و از همه ابزارها برای ماندن استفاده می‌شود.  

به گفته گل‌محمدی نتیجه انتخابات هیات هرچه باشد همه باید به این خواسته عمومی و قانونی تمکین کنند، اعضای مجمع اگر در انتخابات هیات فوتبال مجددا به ریاست رئیس فعلی رای بدهند ما هم حمایت می کنیم و به خواست عمومی تن می‌دهیم.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: طبق قانون ریاست چهار ساله ایشان در تاریخ سوم اسفند ۹۷ به پایان رسیده و ما از آن تاریخ به دنبال اجرای قانون و برگزاری یک انتخابات سالم هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار