مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان گفت: شفاف سازی در روند فعالیت‌های دولتی از طریق خدمات الکترونیک راه موثری برای مبارزه با فساد اداری است.
کد خبر: ۷۹۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 03 November 2019

طیبه اسماعیلی در محل نمایشگاه الکامپ خوزستان در نشستی با رسانههای استان اظهار داشت: در نمایشگاه امسال شاهد حضور تعداد قابل توجهی از سامانه‌های الکترونیکی دولتی هستیم که به تازگی نیز شرکت گاز تعدادی سامانه جدید راه اندازی کرده و قرار است تا پایان آذرماه قبض‌های کاغذی این شرکت حذف شود.

وی افزود: همچنین شرکت توزیع نیروی برق استان نیز پس از پایان زمان مشخص، با راه اندازی سامانهای جدید، کار چاپ قبض کاغذی را متوقف و به صورت پیامک مبلغ قابل پرداخت را برای مشترکان ارسال می کند.

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان ادامه داد: با تلاشهای صورت گرفته از سوی دولت روز به روز بر تعداد سامانه‌های خدمات الکترونیکی افزوده میشود و این خدمات الکترونیک، بهترین راهکار برای شفاف سازی و جلوگیری از فساد اداری است.

اسماعیلی تصریح کرد: در این نوع خدماتدهی، فرایندهای مشخصی تعریف شده و تغییر در هرکدام از آنها بدون جا گذاشتن رد پای متخلفان امکان پذیر نیست.

وی اظهار داشت : وقتی فرایندی به صورت سیستمی آغاز میشود اگر تا رسیدن به نقطه پایان اشکالی وجود داشته باشد از طریق سیستم قابل رصد و پیگیری است.

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان  گفت : یکی از مطالبات به حق مردم مبارزه با فساد است که می توان جلوی بسیاری از آنها را با شفافیت گرفت.

وی ادامه داد: سامانه‌های الکترونیکی میتوانند دست‌های پنهان و غیرقانونی را در فضای کسب و کار قطع کنند.

اسماعیلی گفت: اکنون دولت به دنبال آن است تا تبادلات مالی دستگاهها را به نوعی الکترونیکی کند که به عنوان نمونه میتوان به نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان برای شفاف سازی مالی اشاره کرد که دیگر به قانون تبدیل شده و همه باید از آن اطاعت کنند.

وی خوزستان را یکی از استانهای پیشرو در بحث اتصال دستگاههای مرتبط به یکدیگر و تشکیل شبکه دولتی یکپارچه دانست و گفت: در این شبکهها برخی ارتباطات بین بخش‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی یکپارچه شده و اتوماسیون اداری آنها به صورت اتوماتیک متن نامهها را میان سازمان‌های مرتبط با سرعت بالا جابجا میکند. 

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان گفت: در حوزه دولت الکترونیک تنها ارتباط شبکه میان دستگاههای دولت نیست بلکه دستگاههای دولتی در این حوزه با قرار گرفتن در فرایندهای مشخص نیازمندی مردم را نیز برطرف میکنند.

وی تصریح کرد: تبدیل کردن فرایندها از دستی به الکترونیکی سبب میشود که مردم بدون حضور فیزیکی بتوانند از طریق اینترنت یا پیشخوانهای دولت نیازمندی خود را برطرف کنند.

اسماعیلی گفت: بیشتر خدمات دولت الکترونیک به صورت ملی از طریق دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شوند اما چند پروژه بزرگ در خوزستان وجود دارد که از جمله آنها میتوان به پنجره واحد سرمایهگذاری با پشتیبانی استانداری خوزستان اشاره کرد.

وی ادامه داد: متولی این پروژه استانداری خوزستان بوده و از طریق آن فرایندهایی که در دستگاه‌های اجرایی استان برای سرمایه‌گذاری نیاز است، در یک سیستم به صورت الکترونیکی جمع شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار میگیرد.

وی ادامه داد: اکنون این پروژه اجرایی و مراحل آزمایشی آن نیز با موفقیت سپری شده و به عنوان یک سیستم پایلوت ملی نیز انتخاب شده است. 

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان درخصوص توقف فعالیت سامانه سیماک در خوزستان گفت: مسئولیت مستقیم این سامانه بر عهده اداره کل پست خوزستان است اما این اداره در آخرین پیگیریها مدعی شده که خود وزارتخانه ارتباطات اجرای آن را در استان متوقف کرده است.

وی تصریح کرد: اکنون به رغم ابلاغ ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برای فعالیت سامانه سیماک در استانها برای جلوگیری از زمینخواری، هنوز این طرح در استان اجرایی نشده و  مدیرکل پست باید در این خصوص پاسخگو باشد.

چهارمین نمایشگاه تخصصی الکامپ در حوزه های الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک شامل ۳۰ غرفه دولتی، ۳۰ غرفه خصوصی و ۲۰ غرفه استارت آپ از ۹ آبان ماه گشایش یافت و تا ۱۲ آبان ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲  در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز برای بازدید عموم آزاد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار