فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه استفاده از توان محلی و ظرفیت شهرستان می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، گفت: یکی از راه‌های حل مشکلات، استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها است زیرا آنها مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند.
کد خبر: ۷۹۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 03 November 2019

فرماندار دماوند: تعاونی‌ها مصداق بارز اقتصادمقاومتی هستند

به گزارش تابناک تهران، مجید صفری روز شنبه در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های فعال شهرستان دماوند که با حضور اعضای تعاونی در فرمانداری شهرستان برگزار شد، به مغفول ماندن از تعاونی‌ها و عدم استفاده از ظرفیت و توانایی آنان اشاره کرد و افزود: لازم است بیش از گذشته به تعاونی ها رسیدگی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون که کشور در شرایط سخت تحریم قرار دارد، یکی از موضوعاتی که می تواند مشکلات اقتصادی را مدیریت کند و ما را در این شرایط سخت حامی باشد، استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: اقشار مردمی بسیاری در سطح جامعه تحت پوشش تعاونی ها هستند و خود نیز می توانند حامی باشند؛ البته دولت هم راه های تشویقی بسیار خوبی را در حمایت از تعاونی‌ها قرار داده و می توان از این فرصت بخوبی استفاده کرد که البته منوط به داشتن برنامه ریزی در تمام زمینه ها است.

فرماندار دماوند با اشاره به اینکه شهرستان دماوند در زمینه امکانات در سطح استان منحصر به فرد است، گفت: دماوند از لحاظ سرزمینی و زیرساختی نسبت به دیگر شهرستان ها شرایط بهتری دارد و این یک فرصت است تا تعاونی ها را قوت ببخشیم و بتوانیم مشکل اشتغال و اقتصاد را حل کنیم.

صفری تاکید کرد: با توجه به افتتاح شهرک صنعتی دماوند۲ و حل مشکلات این شهرک بعد از گذشت چندین سال، انتظار ما استقبال بیشتر تعاونی ها و استفاده از کارگاه ها و همچنین حضور دیگر واحدهای تولیدی در این شهرک بود که آنگونه که باید شاهد این استقبال نیستیم.

وی ادامه داد: شهرک های صنعتی در شهرستان یک فرصت عالی برای تقویت بخش اقتصاد و اشتغال منطقه هستند که باید با اطلاع رسانی صحیح، زمینه را برای حضور تولیدکنندگان فراهم کرد.

وجود ۲۱۵ تعاونی فعال در دماوند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرستان دماوند در مجموع ۵۴۸ تعاونی دارد که از این تعداد، ۲۱۵ مورد فعال و نیمه فعال و ۳۳۳ تعاونی به صورت غیرفعال است.

جعفر میرزاملکی ادامه داد: تعاونی‌های ثبت‌شده در شهرستان دماوند به طور تفکیک شامل ۳۰۳ مورد تولیدی، ۱۳۷ مورد توزیعی، ۱۰۰ مورد تعاونی مسکن و هشت تعاونی مصرف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار