محسن هاشمی:
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معتقدم مدیریت شهری هنوز در حوزه تاب آوری شهری گام مثبتی برنداشته است و کار‌های بسیار زیادی را باید انجام دهیم افزود: مقاومت شهر در مقابل سیل و زلزله و سایر بلایای طبیعی باید افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۷۹۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 03 November 2019

محسن هاشمی: در حوزه تاب‌آوری شهر تهران کم کار کرده‌ایم

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی عصر شنبه در آیین چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران در برج میلاد با اشاره به دیپلماسی شهری به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های دیپلماسی عمومی که می‌توان از آن بهره برد گفت: یک بار از دستگاه دیپلماسی درخواست کردیم که از پتانسیل دیپلماسی شهری برای مخابره پیام تحریم‌های ظالمانه به جهان استفاده کند اما از این فرصت استفاده نشد.

وی ادامه داد: سیاست خارجی از دو طریق مسایل را دنبال می‌کند که یکی دیپلماسی کلاسیک که توسط دیپلمات ها پیگیری می‌شود و بعدی دیپلماسی عمومی که استفاده از سایر شیوه ها است.

به گفته هاشمی، دیپلماسی مدنی و شهری متعارف ترین موارد دیپلماسی عمومی است؛ دیپلماسی رسانه ای استفاده از همان افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی مدنی مربوط به استفاده از سازمانهای مردم نهاد است، گفت: این حوزه با استفاده از تهییج افکار عمومی می تواند از جامعه مدنی بهره برد و منافع کشورها را دنبال کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دیپلماسی شهری سومین شکل متداول دیپلماسی است، گفت: دولتهای محلی دیپلماسی هایی را پیگیری می کنند که گاهی منطبق بر دیپلماسی های کشورها نیست اما قدرتهای بزرگی را به همراه خود دارد.

وی تاکید کرد که دستگاه دیپلماسی ما از این مدل دیپلماسی استفاده نکرده است و یکبار از دستگاه دیپلماسی خواستیم تا پیامهایی را از شوراهای شهر سراسر کشور به جهان مخابره کند اما این کار انجام نشد.

هاشمی با بیان اینکه کلانشهر تهران ظرفیت‌هایی دارد که می توان در روز جهانی شهرها از این ظرفیت‌ها برای شناساندن تهران به دنیا استفاده کرد، گفت: در حوزه هوشمندسازی پایتخت برنامه های ویژه ای آغاز شده است که یکی از آنها سامانه تهران من است که امکانات خوبی را به شهروندان ارایه می دهد.

شعار امسال جایزه جهانی خشت طلایی تهران ایجاد شهرهای هوشمند، تاب‌آور زیست‌پذیر برای همه است.

روز جهانی شهرها در سال ۲۰۱۳ بر اساس پیشنهاد کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان ملل به منظور همکاری بیشتر شهرهای مختلف جهان برای تقویت زیرساختهای شهری حکمرانی محلی و مدیریت شهری و سایر زمینه‌های حیاتی برای مقابله با عواقب تغییرات شهرنشینی در جوامع مختلف انتخاب شده

است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار