عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به شفاف نبودن اعلان و انتشار عمومی مصوبات کمیسیون ماده ۵ شهر تهران تذکر داد و گفت: نسبت به حوزه‌های شکل‌گیری فساد حساس باشیم.
کد خبر: ۷۹۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 03 November 2019

به گزارش تابناک تهران، زهرا نژادبهرام، روز یکشنبه یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورا اظهار داشت: بر اساس نتایج پژوهش انجام شده توسط اداره کل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت، ۳۶ گلوگاه فسادزا در شهرداری تهران شناسایی و اولویت بندی شده است.
وی گفت: در حوزه شهرسازی و معماری مواردی همچون "فرآیند تصمیم گیری در کمیسیون ماده ۵"، فرآیند تصمیم گیری در شورای معماری مناطق، نحوه خدمات رسانی دفاتر خدمات الکترونیک، فرآیند تایید اجرای ضوابط در صدور پایان کار، فرآیند صدور آرای تخلفات و اجرای آن در کمیسیون ماده صد، از مهمترین حوزه های شکل گیری فساد در ساختار شهرداری ذکر شده اند.
نژاد بهرام تاکید کرد:  براساس تبصره ذیل ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب سال ۱۳۵۱، بررسی و تصویب طرح های تفصیلی شهر تهران و اعمال تغییرات در ضوابط زیرپهنه های مصوب پارسل های شهر تهران از جمله تغییر کاربری و تراکم مازاد در شهر تهران به کمیسیون ماده پنج محول شده که با توجه به اهمیت موضوع، ضرورت اعمال شفافیت برای رصد و نظارت عمومی بر تصمیمات و مصوبات نهاد مذکور، از طریق ایجاد سامانه مصوبات (با قابلیت ماشین خوانی) امری غیر قابل انکار بوده که متاسفانه تاکنون حاصل نشده است.  
عضو شورای تهران گفت: شهرداری تهران موظف است ضمن اتصال به سامانه ملی گردش آزاد اطلاعات، معاملات و فرآیندها و تراکنش ها و تصمیمات امتیاز آور را در سامانه های با قابلیت دسترسی همگانی بطور شفاف و روزآمد منتشر کند.
 وی عنوان کرد: از شهردار تقاضا می شود، ضمن پیگیری برای ایجاد شفافیت در مصوبات کمسیون ماده ۵ در راستای ارتقا نظارت عمومی شهروندان و دیده بان های شهری، نسبت به ارائه گزارش در خصوص ماده ششم برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران دستورات لازم را ارایه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار