رئیس اداره تعاون شهرستان قرچک چندی پیش بیان کرده بود که «هیچ کارخانه‌ای در قرچک حقوق معوقه ندارد»، کارگران قرچک در این گزارش از صحت این ادعا می‌گویند.
کد خبر: ۷۹۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 03 November 2019

 

رئیس اداره تعاون قرچک: هیچ کارخانه‌ای در قرچک حقوق معوقه ندارد/ حال کارگران خوب است

به گزارش تابناک تهران، چندی پیش عبدالله بهلولی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که «هیچ کارخانه‌ای در قرچک حقوق معوقه ندارد»، ما نیز به دنبال سخنان تأمل‌برانگیز این مسؤول به سراغ تعدادی از کارگران شهرستان رفتیم تا جویای احوال آنان شویم.

وضعیت دریافتی حقوق بهتر شده است

شاهپور اسدی کارگر شرکت آجر ثبات در خصوص وضعیت شغلی خود در کارخانه به خبرنگار فارس از قرچک می‌گوید: حدود 24 سال است که در این شرکت مشغول به کار هستم وضعیت دریافت حقوق در شرکت نسبت به سال گذشته بهتر شده و حقوق خود را کامل دریافت می‌کنم.

وی بابیان اینکه در سال‌های گذشته مجبور می‌شدیم به مرخصی اجباری برویم، ادامه می‌دهد: وضعیت تولید شرکت پارس سرام نسبت به سال‌های قبل بهتر است چراکه در سال‌های قبل مقداری از حقوق بابت پس‌انداز نزد شرکت باقی‌مانده بود در سال جدید به کارگران پرداخت شد و خدا را شکر در حوزه دریافت و اشتغال مشکلی نداریم.

اکبر خلیلی کارگر شرکت تولیدی پارس سرام که ۱۷ سال است در این شرکت مشغول به کار است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار می‌کند: در سال جاری وضعیت فروش شرکت با توجه به تحریم‌های موجود و وارد نکردن چینی بهداشتی به کشور بهبودیافته است.

وی با بیان اینکه به آینده امیدواریم، می‌گوید: مدیرانی که بتوانند از وضعیت موجود به بهترین نحو استفاده کنند بی‌شک در شرایط معمول موفق‌تر خواهند بود.

وضعیت دریافتی حقوق ما بر اساس قانون وزارت کار است

احد بایرامی کارگر یکی از کارخانه‌های شهرک صنعتی قرچک نیز در این خصوص، بیان می‌کند: بنده دو سال است که از بدو افتتاح در این شرکت مشغول به کار هستم و وضعیت دریافتی حقوق ما بر اساس قانون وزارت کار بوده و پاداش تولید نیز به همراه دارد.

وی خاطرنشان می‌کند: تولید شرکت نسبت به سال گذشته بیشتر شده و کارگران بیشتری جذب شرکت شده‌اند و سعی مدیران نیز تولید باکیفیت و رضایتمندی کارگران است.

هیچ کارخانه‌ای در قرچک حقوق معوقه ندارد

عبدالله بهلولی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار می‌کند: با توجه به افتتاح شهرک صنعتی قرچک میزان اشتغال در این شهرستان افزایش چشمگیری داشته است به‌طوری‌که در سال ۹۵ میزان بیکاری ۱۰ درصد بود و در حال حاضر به کمتر از ۷/۸ دهم درصد رسیده است.

وی در خصوص اشتغال نفرات جدید در ۵ ماهه اول سال ۹۸، گفت: تعداد معرفی شوندگان به اشتغال وضعیت مطلوبی دارد و نسبتاً بهتر شده و حدود ۳۵۶ نفر را در 5 ماهه اول سال معرفی کرده‌ایم.

این مسؤول افزود: در سامانه کارا در سال ۹۷ حدود ۱۹ پرونده ثبت‌شده بود که از این ۱۹ پرونده ثبت‌شده ۱۱ پرونده مجوز داشتند و توانستند ضمانت‌های لازم را تهیه و موفق به اخذ وام شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قرچک افزود: حدود هشت پرونده دیگر به دلیل اینکه نتوانستند ضمانت‌های بانکی را تهیه کنند موفق به اخذ وام اشتغال نشدند.

بهلولی تصریح کرد: در سامانه رصد اشتغال سهمیه شهرستان قرچک حدود ۴۲۳۳ هزار نفر بود که موفق شدیم 5 هزار نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت کنیم و شهرستانی که رتبه آن ۲۱ را داشت بود امروز رتبه چهارم استان تهران را در حوزه اشتغال ثبت کرده است.

وی بیان داشت: پیشرفت اشتغال در شهرستان قرچک ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته بوده است. افرادی که جویای کار باشند را به مراکز کاریابی معرفی می‌کنیم و در کنار کاریابی به سازمان فنی حرفه‌ای برای کسب مهارت‌آموزی معرفی می‌شوند تاکنون ۳۰۰ نفر را به این سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کردیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قرچک گفت: تعداد کارگران بیمه‌شده در شهرستان قرچک ۴۴ هزار نفر به‌طور رسمی و تعداد غیررسمی آن حدود ۵۰ هزار نفر است.

بهلولی خاطرنشان کرد: امسال هیچ کارخانه‌ای در شهرستان حقوق معوقه نداشته است و اکثر شرکت‌ها در بحث مواد اولیه خودکفا هستند. در حال حاضر شرکت غیرفعال نداریم و از همه مهم‌تر هیچ شرکتی نداشته‌ایم که تعطیل‌شده باشد بلکه رونق تولید نیز داشته‌ایم.

وی در خصوص وام‌های پرداختی در حوزه اشتغال‌زایی، عنوان کرد: ۱۱ فقره وام پرداخت‌شده است، حدود 5 فقره آن در حوزه جهاد کشاورزی، صنعت گلخانه‌ای و دامی بوده حدود 6 فقره وام پرداخت‌شده در صنعت معدن و تجارت بود.

این مسؤول در ادامه ابراز کرد: رسالت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نظارت بر اعمال قانون کار است و هیچ‌گونه دخالتی در صدور مجوزها شهرک صنعتی ندارد بیش‌ترین کار شهرک صنعتی مربوط به صنف صنعت، معدن و تجارت است.

بهلولی در خصوص وضعیت اشتغال اتباع خارجی در شهرستان قرچک نیز، ادامه داد: در شهرستان قرچک طی بازرسی‌هایی ادواری‌ که داشتیم ۳۰۸ نفر از اتباع خارجی مشغول کار بودند که از این ۳۰۸ مورد ۲۲۳ نفر از آن‌ها اتباع غیرمجاز بودند که شناسایی شدند و برای این کارگاه‌ها جریمه صادر شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قرچک در پایان خاطرنشان کرد: جریمه‌ای در ۴ ماهه اول سال ابلاغ‌شده حدود ۹۵ میلیون تومان بوده است که از این مبلغ ۳۲ میلیون تومان آن واریزشده است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش وصول داشته‌ایم و تعداد حوادث ناشی از کار در شهرستان ۱۳ مورد بود و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش حوادث داشته است.

دستور وزیر کار برای ساخت کلینیک تأمین اجتماعی و تجهیز مجموعه ورزشی کارگران قرچک

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری از دستورات محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سه مطالبه مهم مردم این شهرستان خبر داد و گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بررسی مشکلات این سه شهرستان در حوزه مربوطه دستورات لازم را صادر کرد که با توجه به نیاز مردم شهرستان قرچک به کلینیک تأمین اجتماعی، مقرر شد با دستور وی در عملیات اجرایی ساخت کلینیک تأمین اجتماعی شهرستان تسریع شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تجهیز مجموعه ورزشی کارگران شهید ملأ آقایی تخصیص داده شود، خاطرنشان کرد: شهرستان قرچک با وجود داشتن این تعداد جمعیت بیمه‌شده کارگری، از داشتن بیمارستان تأمین اجتماعی محروم است و تنها مرکز تأمین اجتماعی شهرستان با قدمت 50 ساله، جوابگوی نیاز شهرستان نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار