رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز نگرانی از لوث شدن مسئولیت شهرداری تهران در حوادث غیر مترقبه در پایتخت گفت: مسئولیت شهرداری تهران در حوادث مترقبه باید روش و شفاف شود.
کد خبر: ۷۹۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 05 November 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی روز سه‌شنبه در حاشیه یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جلسه شورا را به دلیل حضور در جلسه مدیریت بحران ترک کردم، اظهارداشت: سالی دو بار مدیریت بحران جلسه تشکیل می‌دهد.
وی گفت: جلسه امروز به دلیل قانون جدید مدیریت بحران است که حدود قبلی را برداشته‌اند.
هاشمی افزود: پیش از این مسئولین فوت تا ۳۰۰ فوت در شهر تهران برعهده شهرداری بود اما این حد برداشته شده و این مسئولیت را از تهران گرفته‌اند.

وی بیان کرد: مسئولیت شهرداری تهران اگر بحرانی در تهران ایجاد شود، لوث شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بحث در این‌باره است که تکلیف تهران برای حوادث غیرمترقبه روشن و مسیولیت‌ها شفاف‌تر شود.


تنها راه مشکل آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است 
هاشمی ادامه داد: لازمه توسعه حمل ونقل، کارابودن سیستم حمل ‌ونقل عمومی است.
وی با بیان اینکه درخصوص توسعه حمل و نقل عمومی مصوباتی در دولت وجود دارد،  اظهارداشت: اما بوروکراسی موجود در دولت این اجازه را ندارد که مصوبات اجرایی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همه دولت ها سعی داشتند اتوبوس تزریق کنند گفت: در هر دولتی دو تا سه هزار اتوبوس تزریق شد و در این دولت هم تصویب شد که ۱۹ هزار اتوبوس شهری در اختیار شهرها قرار گیرد.
هاشمی افزود: این مصوبه، مصوبه شورای اقتصاد بود که از محل صرفه جویی سوخت، اتوبوس‌ها تامین شود.

وی بیان کرد: باید هزینه اتوبوس‌ها را بیست درصد شرکت سرمایه گذاری، سی درصد تسهیلات و ۵۰ درصد ازطریق صندوق ذخیره ارزی تامین کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود کارخانه‌های اتوبوس‌سازی و واگن‌سازی در کشور اظهارداشت: باید ۹ هزار اتوبوس داشته باشیم که هفت هزار اتوبوس  داریم.
هاشمی گفت: اتوبوس‌ها باید متوسط عمر کمتر از هشت سال داشته باشند اما در تهران وضعیت اتوبوس‌ها به‌ گونه‌ای است که در صورت بروز حادثه متوقف شوند.


جلسه با فراکسیون امید مجلس درباره ری

هاشمی درباره جلسه روز گذشته با دکتر عارف گفت: جلسه دیروز با دعوت دبیر فراکسیون امید و اعضای تهرانی حاضر در این فراکسیون برگزار شد و از من، آقای الویری و رسولی دعوت شد تا در این جلسه حضور داشته باشیم.
وی افزود: موضوع این جلسه درباره طرح نمایندگان مجلس درمورد انتخابات شوراها در شهرری بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اکنون فقط درمورد انتخابات شورا بحث است، ادامه داد: جداشدن انتخابات مجلس از تهران مطرح نیست و تنها انتخابات شورای شهر مطرح است.
هاشمی اظهارداشت: اما گفت وگوی این جلسه نتیجه‌ای نداشت، زیرا جلسه با تاخیر برگزار شد و یک ساعت بیشتر نیز به طول نیانجامید.
وی گفت: در این جلسه فرماندار ویژه شهر ری نیز صحبت کرد و دلایل اینکه شهرری شهر باشد را مطرح کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: آقای الویری از شورای عالی استان‌ها نیز به عنوان مخالف صحبت کردند و دلایل شورا را مطرح کردند. ‌

هاشمی بیان کرد: یک چیزی به شوخی در جلسه مطرح شد و گفته شد چون شهر ری سابقه ۸هزار ساله دارد، اسم تهران را بگذاریم شهر ری، زیرا شهر ری از نظر تاریخی مهم است.

حکم امرودی را ندیده‌ام

وی درپاسخ به سوالی درخصوص تایید انتصاب حجت‌الاسلام میثم امرودی به ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: هنوز حکم ایشان را ندیده‌ام و برای من نیامده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درپاسخ به این سوال که شما موافق انتصاب ایشان هستید؟ گفت: من مخالف هیچی نیستم.

هاشمی درباره ادغام معاونت اجتماعی و فرهنگی و سازمان فرهنگی هنری نیز اظهارداشت: دراین باره هیچ صحبتی نشد.
وی دراین باره که گفته می‌شود دلیل حضور شما در مجلس رایزنی برای انتخابات است نیز گفت: جوسازی نکنید.

حمل و نقل عمومی تهران در فصل آلودگی هوا بحرانی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورا تاکید کرد که با آغاز فصول آلودگی هوا(پاییز و زمستان) وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت بحرانی است.

محسن هاشمی گفت: با افزایش برودت هوا در این ایام سال، در صورت عدم تداوم بارندگی شاهد افزایش آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن برای سلامت جامعه هستیم که تنها راهکار آن استفاده بیشتر از سیستم حمل ونقل عمومی در این ایام توسط شهروندان است.
وی افزود: انتظار به حق مردم، رفع کمبودهای ناوگان اتوبوس رانی و مترو در ساعات پیک ترافیکی است و در حوزه مترو طی ماه‌های آینده شاهد اضافه شدن ۱۰ رام قطار شامل ۷۰ واگن به ناوگان خواهیم بود که البته این میزان تنها چند درصد از نیاز مترو را تامین می‌کند.
هاشمی با بیان اینکه وضعیت در اتوبوسرانی، به مراتب وخیم‌تر است، گفت: تعداد ناوگان اتوبوس رانی تهران، طی دهه گذشته از بیش از هفت هزار دستگاه، به جای سی درصد افزایش مطابق برنامه، به کمتر از ۶ هزار دستگاه رسیده و عمر آن نیز از پنج سال به ۱۱ سال رسیده است.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران در حال حاضر فرسوده است و روزانه بیش از ۳۰۰ مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می‌دهد که موجب افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان می‌شود.
وی ادامه داد: طی دهه گذشته استفاده از اتوبوس توسط شهروندان حدود سی درصد کاهش ی و از ۳.۲ میلیون به ۲.۳ میلیون سفر در روز رسیده است و خودروهای شخصی و تاکسی‌های اینترنتی کمبود اتوبوس را جبران کنند که موجب تشدید آلودگی هوا شده است.
هاشمی از مسئولان مربوطه در شهرداری تهران و مسئولان دولتی درخواست کرد تا در چارچوب دستور رییس جمهور برای تامین ۱۹ هزار اتوبوس شهری که ۵ هزار دستگاه آن متعلق به تهران است و همچنین تامین ۱۳۰۰ واگن مترو پیگیری‌های خود را افزایش دهند تا وضعیت ترافیکی و آلودگی هوای تهران بحرانی‌تر نشود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این واقعیت که دولت روزانه ۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین تهران را می‌پردازد اما تاکنون یک ریال یارانه بلیط مترو پرداخت نشده و طی شش سال گذشته یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به تهران تحویل داده نشده است که این موضوع تلخ و برخلاف سیاست حمایت از محیط زیست، اقشار آسیب پذیر و اقتصاد مقاومتی است.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به دستورات مساعد رییس جمهور و معاون اول وی، به سرعت اتفاق خوبی برای وضعیت بحرانی اتوبوس رانی تهران رخ دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار