رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای مرحله سی‌ام طرح رعد گفت: ۷۶۷ نفر از سارقان، مالخران، زورگیران، موبایل‌قاپان، کیف‌قاپان در قالب این طرح از ابتدای هفته جاری تاکنون با اجرای ۳۷۶ حکم قضایی دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۹۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 05 November 2019

به گزارش تابناک تهران، سردار حسین رحیمی روز سه‌شنبه در حاشیه اجرای مرحله سی‌ام طرح رعد با بیان اینکه از میان افراد دستگیرشده ۳۸۵ نفر سابقه‌دار بوده‌اند، اظهارداشت: در اجرای این طرح، باندهای سرقت که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کردند منهدم شدند.

وی گفت: همچنین ۹هزار و ۷۳۷  قلم انواع اموال مسروقه نیز از سارقان کشف و ضبط شده است که یک مورد آن خودرو و موتورسیکلت و مابقی اقلام مختلفی نظیر فرش، تابلو، سیستم‌های صوتی و ... است.

رحیمی با بیان اینکه در این مرحله از طرح یکهزار و ۲۰۶ پرونده سرقت مورد رسیدگی قرار گرفت، افزود: صاحبان حدود ۸۵ درصد از اموال مسروقه شناسایی شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت اظهارداشت: ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اجرای طرح تعقیب و دستگیری محکومان سابقه‌دار و فراری افزود: در اجرای این طرح ۵۶ مجرم تحت تعقیب محاکم قضایی نیز دستگیر شدند.

رحیمی، کشف هشت قبضه سلاح جنگی، ۶۹۳ عدد انواع مهمات و ۳۸ قبضه سلاح سرد را از دیگر کشفیات طرح رعد عنوان کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اقدامات انجام شده در حوزه قاچاق کالا گفت: در سی‌امین مرحله از طرح رعد ۳۱ قاچاقچی که در ۶ باند فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این افراد ۳۲ هزار قلم انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

رحیمی با اشاره به کاهش یک درصدی وقوع جرایم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهارداشت: با توجه به اینکه امسال را با افزایش ۱۰ درصدی وقوع جرایم آغاز کردیم اما با مجموع اقدامات و طرح‌های انجام شده از سوی پلیس در پایان ماه هفتم سال شاهد کاهش یک درصدی جرایم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم.

طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در حاشیه سی‌امین مرحله از اجرای طرح رعد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی ترافیکی موتورسیکلت سواران در پایتخت اظهارداشت: این طرح همانطور که پیشتر گفته شده بود از صبح سه‌شنبه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اجرا شد.

وی گفت: بر این اساس با تخلفات حادثه‌ساز رعایت‌نکردن قوانین از سوی موتورسیکلت‌سواران برخورد خواهد شد.

رحیمی تاکید کرد: هدف پلیس از اجرای طرح ساماندهی، برخورد با موتورسواران نیست بلکه برخورد با تخلفاتی است که برای آنان و دیگر شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: موتورسواران برای ما قابل احترامند و پلیس هیچ مخالفتی برای استفاده از موتورسیکلت ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موتورسیکلت، وسیله امرار معاش بسیاری از شهروندان است اما آنچه که مهم است رعایت قانون و مقررات است، بنابراین موتورسیکلت‌سواران به هیچ عنوان نباید به قانون و مقررات بی‌احترامی کنند.

رحیمی از موتورسیکلت‌سواران درخواست کرد که ضمن رعایت قانون، از کلاه ایمنی استفاده کرده و از تردد در نقاط و معابر ممنوع پرهیز کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۴۵ درصد از کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به موتورسواران است، اظهارداشت: به همین دلیل ما می‌خواهیم با اجرای طرح ساماندهی امنیت موتورسیکلت‌سواران را تامین کنیم.

رحیمی گفت: ما نمی‌خواهیم موتوری توقیف و یا کسی را جریمه کنیم، مهم این است که موتورسیکلت‌سواران قانون را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار