بازیگران نمایش وقتی همه خواب بودیم مطرح کردند؛
بازیگر نمایش وقتی همه خواب بودیم گفت: این اثر حاصل تلاش تمرین‌های فراوانی است که در نهایت قصد دارند تا معضلات اجتماعی را به تصویر بکشند، معضلاتی که در جامعه حس می‌شود اما گویی نمیتوان درباره آن‌ها صحبت‌های بسیاری کرد.
کد خبر: ۷۹۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 09 November 2019

به گزارش تابناک تهران، وقتی همه خواب بودیم عنوان نمایشی است از حمید عبدالحسینی، به نویسندگی علیرضا زارع، حمید عبدالحسینی و  تهیه کنندگی ریحانه رمضانی که از روز 9 آبان ماه سال جاری در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه رفته است.

محمد پوراکبر بازیگر این نمایش گفت: مهمترین دلیل حضور بنده در این اثر؛ متن بود. این متن دارای یک فضای کمدی اجتماعی است و مخاطب در ۵ اپیزود متفاوت، اصلی‌ترین معضلات جامعه را که در این روز‌ها بسیار فراگیر شده است می‌بیند؛ این اتفاق به معغنای تماشای چندین فضای مختلف با آدم‌هایی از جنس‌های متفاوت است. نکته جالب این متن پایان بندی مشخص آن و تعیین سرنوشت هر یک از افراد حاضر در نمایش است.

او ادامه داد: به عنوان یک بازیگر برای رسیدن به نقش ابتدا یک شناسنامه برای کاراکتر می‌سازم که در آن شناسنامه نوع پوشش، رفتار، لحن صحبت، غذا خوردن و حتی راه رفتن طراحی می‌شود؛ ساخت شناسنامه برای این نقش حدود ۳ هفته زمان برد، اما حس کردم یک سری اِلِمان‌ها را کم دارد که صلاح دید کارگردان، آن هارا اضافه نمودم. علاوه‌براین همواره در طول اجرا تلاش کرده‌ام که اگر ایده بهتر و جذاب‌تری برای نقش یافتم، آن را اجرا کنم.

پوراکبر با اشاره براینکه کلاس‌های بازیگری یک فرد را بازیگر توانمند نمی‌کند، گفت: کلاس‌های بازیگری قطعا بازیگر را پخته‌تر می‌کند و حتی شخص را وادار به بالا بردن میزان مطالعه می‌کند، اما اینکه بگوییم از فرد یک بازیگر توانمند ساخته می‌شود قطعا نادرست است؛ اما کارگاه‌های ایده تا اجرا اتفاق بسیار خوبی برای شکل‌گیری یک اثر است، زیرا چند دیدگاه با افکار مختلف با یکدیگر ادغام می‌شوند و جذابیت یک اثر را دو چندان می‌کند که این اتفاق به همراه یک هدایت کننده درست و با ایده می‌تواند در نهایت منجر به تولید یک اثر کم نظیر شود.

نمایشی که معضلات اجتماعی را به تصویر می‌کشد

بازیگر نقش میلاد در نمایش وقتی همه خواب بودیم در پایان تاکید کرد: از کارگردان این اثر به‌دلیل اعتمادی که به بنده کردند تشکر خواهم کرد. بدون شک بنده نیز به نوبه خود، تلاشی مضاعف در راستای تکمیل شدن این نقش حتی در طول اجرا خواهم داشت. علاوه‌براین از تمامی افراد جامعه نیز باتوجه به شرایط فعلی، برای تماشای این نمایش دعوت می‌نمایم.

وحیده اکبری‌نسب: وقتی همه خواب بودیم، معضلات اجتماعی را به تصویر می‌کشد

وحیده اکبری‌نسب، بازیگر نقش سارا نیز در مورد این نمایش گفت: سارا دختری همراه با مد روز و بازیگوش است که به نوعی با فضای مجازی، عکس، فالوور و... درگیر است، شاید بتوان به معنای دیگر اینگونه گفت که این شخصی در طول داستان به‌دنبال دریافت تایید از دیگران است. او قصد دارد تا از این ظرفیت‌ها سواستفاده کند تا از ایران خارج شود.

نمایشی که معضلات اجتماعی را به تصویر می‌کشد

او ادامه داد: این اثر حاصل تلاش تمرین‌های فراوانی است که در نهایت قصد دارند تا معضلات اجتماعی را به تصویر بکشند، معضلاتی که در جامعه حس می‌شود اما گویی نمیتوان درباره آن‌ها صحبت‌های بسیاری کرد.

اکبری‌نسب ابراز داشت: کارگاه‌های ایده تا اجرا از نظر بنده بیشتر تجربه‌گرا هستند و لزومی به اجرا نیز ندارند زیرا گاها مشاهده می‌شود که این تجربه‌ها قابل ارائه نیستند و پس از اجرا بازخوردهای مثبتی را دریافت نمی‌کنند.

بازیگر نمایش وقتی همه خواب بودیم در پایان بیان کرد: این نمایش دغدغه نویسنده و کارگردان از مسائل مهم اجتماعی روز است و سعی شده است تا در آن هرگونه زیاده‌گویی و تحریف مسائل اجتماعی دوری شود.

محمدرضا محمدخانی: وقتی همه خواب بودیم، معضلات اجتماعی را به تصویر می‌کشد

محمدرضا محمدخانی، بازیگر نقش آقای مقصودی نیز در مورد این نمایش گفت: آقای مقصودی مردی میانسال دارای دو فرزند به نام‌های مهدیه و امید است؛ او فردی با نقاب‌های مختلف است که برحسب نیاز و مخاطب آن نقاب را تغییر می‌دهد. مردی متمول و صاحب خانه‌ها و زمین‌های فراوان با رابطه های قوی؛ مردی که بر حسب نیاز زبان به چاپلوسی و شیرین زبانی نیز میچرخاند و برای رسیدن به هدف خود هرکاری می‌کند. این نقش در واقع افرادی را به روی صحنه می‌آورد که نگاهشان به انسان‌ها ابزاریست و به‌دنبال اهداف خود هستند.

او ادامه داد: این اثر روایت ۵ داستان  مختلف در ۵ مکان مختلف و در یک زمان واحد را برعهده دارد و بیانگر تاثیری‌است که انسان‌ها می‌توانند بر زندگی یکدیگر بگذارند. زندگی اجتماعی در حقیقت گره خوردگی‌هایی است که بدون تاثیر بر یکدیگر نیستند. به عبارت دیگر می‌توان اینگونه گفت که این اثر می‌خواهد حقیقت موجود در جامعه را در موقعیت‌های مختلف و شخصیتهای مختلف بیان کند.

نمایشی که معضلات اجتماعی را به تصویر می‌کشد

محمدخانی عنوان کرد: بدون شک حضور کارگردان این اثر بسیار حائز اهمیت است، این نمایش در واقع یک کارگاه فوق العاده بود، چراکه ایشان فردی دلسوز، صبور، ریز بین و با بیان قوی می‌باشند که می‎توانند آنچه که نیاز است را منتقل کنند و در پس تمام این ویژگی‌ها، دانش فراوانی که در این حوزه کسب کرده‌اند را به بازیگران منتقل می‌کردند.

بازیگر نمایش وقتی همه خواب بودیم در پایان بیان کرد: امیدوارم افراد جامعه به تماشای این اثر بنشینند تا در کنار خنده کمی نیز تامل کنیم.

گفتنی است، وقتی همه خواب بودیم تا 27 آبان‌ماه سال جاری در سالن شماره 2 خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار