رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد که با ایجاد ۳۰ تصادف ساختگی از شهروندان اخاذی می‌کردند.
کد خبر: ۷۹۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 11 November 2019

به گزارش تابناک تهران، سرهنگ کارآگاه «کرم یوسف وند» گفت: در پی وقوع چند فقره تصادف ساختگی مشابه در حوزه پلیس راه منطقه حسن آباد که منجر به پرداخت خسارت از سوی شهروندان (مقصران حادثه) شده بود، موضوع توسط پلیس راهور منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه پلیس راهور حکایت از ساختگی بودن این تصادف ها داشت، بیان کرد: پرونده از سوی دادگاه حسن آباد برای شناسایی عامل یا عاملان تصادف های ساختگی به پایگاه نهم ارجاع شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با دریافت شکایت، تیمی از ماموران پایگاه نهم به محل‌های تصادف مراجعه و متوجه شدند که راننده یک دستگاه پژو پارس تصادفی در میادین و تقاطع‌ها به نحوی می ایستد و یا حرکت می کند که در نهایت منجر به وقوع تصادف با خودروی شهروندان شود.

یوسف وند عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی به دست آمد که متهم به تنهایی یا با همراهی فرد دیگری با خودرو تصادفی بر سر راه سایر شهروندان قرار گرفته و با ضربه زدن به سایر خودروهای شهروندان، مدعی می شود که مقصر حادثه شما بوده اید و وی از شهرستان به تهران آمده و فرصت تعمیر خودرو را ندارد.

به گفته وی، به دنبال آن با دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان محل را ترک و در محل دیگری نیز این کار را تکرار می کرده است.

یوسف وند با بیان اینکه در تحقیقات میدانی، تصویر واضحی از راننده خودرو به دست آمد و به دنبال آن مخفیگاه وی در محله حسن آباد مورد شناسایی قرار گرفت، گفت: با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه نهم پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه اظهار داشت متهم اصلی پرونده که مالک خودرو است فردی دیگری است که وجوه دریافتی از تصادف ساختگی را به حساب وی واریز می کرد.

یوسف وند تصریح کرد: با شناسایی مالک خودرو، مخفیگاه متهم اصلی پرونده در حسن آباد شهر ری شناسایی و ماموران موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان به ۳۰ فقره تصادف ساختگی با همکاری یکدیگر اعتراف کرده اند و تا کنون ۲۵ تن از مال باختگان نیز شناسایی شده اند، افزود: مال باختگان در اظهارات مشابهی عنوان کردند که مورد اخاذی متهم اصلی پرونده قرار گرفته و وی با نشان دادن خالکوبی روی بدنش که نوشته بود من از مرگ نمی ترسم از مال باختگان مبالغی را اخاذی کرده است.

رئیس پایگاه نهم آگاهی تصریح کرد: با دستور قضائی انتشار تصویر بدون پوشش متهم اصلی پرونده برای شناسایی سایر جرایم مشابه در دستور کار قرار دارد و شهروندان می توانند برای تشکیل پرونده و یا ادامه شکایت شان به پایگاه نهم پلیس آگاهی واقع در شهرری، میدان هادی ساعی، خیابان آستانه، پایگاه نهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کشف ۱۲۱ کیلو تریاک در پایتخت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با اعلام خبر دستگیری ۲ قاچاقچی موادمخدر، گفت: از خودرو متهمان ۱۲۱ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ «محمد بخشنده» اظهار داشت: ماموران پایگاه نهم پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت با دریافت خبری مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان حرفه ای موادمخدر، مقادیری تریاک از استان­‌های جنوبی کشور تهیه و قصد دارد با یک دستگاه خاور به تهران منتقل کند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه مشخص شد خبر صحت دارد، افزود : در پایش‌های اطلاعاتی زمان و مسیر حرکت متهم به دست آمد و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

بخشنده اعلام کرد: تیمی از ماموران پایگاه نهم این پلیس با هماهنگی مقام قضائی به محور مواصلاتی به شهر تهران اعزام و موفق شدند، خودرو متهم را در حالی که با یک دستگاه پراید اسکورت می شد، متوقف کنند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به کشف ۱۲۱ کیلوگرم تریاک از خودرو کامیون تصریح کرد: راننده هر ۲ خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار