بازیگر نمایش نینوچکا گفت: نینوچکا در ابتدایی‌ترین حالت خود به ما یادآوری می‌کند که هر غیرممکنی با عشق، ممکن است؛ در این نمایش عشق توام با طنز به نمایش گذاشته شده است و همین اتفاق باعث شده است تا نینوچکا برای مخاطبین بسیار شیرین و دلچسب باشد.
کد خبر: ۷۹۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 11 November 2019

به گزارش تابناک تهران، نینوچکا عنوان نمایشی است از سعید داخ، به نویسندگی مجتبی کاظمی(براساس فیلم نامه‌ی نینوچکا اثر بیلی وایلدر) و  تهیه کنندگی انوشه زاهدی که از روز 8 آبان ماه سال جاری با نقش آفرینی ارژنگ امیر فضلی، کامبیز امینی، کتانه افشاری نژاد، امیر تیموری، جوانه دلشاد، علی داوری، پردیس رفیعی، شبنم ندیمی، زهرا بهرامی، فاطمه دهقانی در تماشاخانه دیوارچهارم به روی صحنه رفته است.

شبنم ندیمی بازیگر این نمایش گفت: در این نمایش، بازی در دو نقش کاملا متفاوت را تجربه کرده‌ام. یک کاراکتر بسیار مرموز و پیچیده است، و دیگری کاملا در نقطه مقابل آن قرارداد؛ بدون شک این اتفاق تجربی بسیار جالبی را برای بنده رقم زد.

او ادامه داد: نینوچکا در ابتدایی‌ترین حالت خود به ما یادآوری می‌کند که هر غیرممکنی با عشق، ممکن است؛ در این نمایش عشق توام با طنز به نمایش گذاشته شده است و همین اتفاق باعث شده است تا نینوچکا برای مخاطبین بسیار شیرین و دلچسب باشد.

عشق توام با طنز در نینوچکا

ندیمی با اشاره بر نقش موثر و پر رنگ کارگردان در یک نمایش، خاطرنشان کرد: من آخرین بازیگری بودم که به تیم اجرایی این نمایش پیوستم و فکر می‌کنم کمتر از ده جلسه تمرین داشته‌ام، اما راهنمایی‌های حرفه‌ای و موثر جناب آقای داخ باعث شد تا در این مدت زمان کم به ایده‌آل کارگردان و خودم برسم.

این بازیگر تئاتر در پایان تاکید کرد: کمدی این نمایش، یک کمدی فاخر است و با سایر کمدی‌هایی که امروزه بر روی صحنه می‌روند متفاوت است. شاید به معنای دیگر به توان اینطور گفت که نینوچکا بسیار به مخاطب احترام می‌گذارد و لودگی و هجو در آن معنایی ندارد. علاوه‌براین کاری که با عشق تولید و به روی صحنه رفته باشد، بدون شک به قلب تماشاگران نیز نشسته و همه‌ی آن‌ها با رضایت از سالن خارج می‌شوند.

تلاش‌های بی‌دلیلی برای ایجاد طنز و خنده مخاطب نشده است

عشق توام با طنز در نینوچکا

زهرا بهرامى نیز در مورد این نمایش گفت: این کمدی براساس قصه‌ای مشخص پیش خواهد رفت و دارای اصول درست نمایشنامه نویسی یعنی شروع، میانه و پایان است که به همین دلیل تماشاگر را به نوعی مجبور به پیگیری داستان و تماشای جز به جز آن می‌کند و این اتفاق به معنای درگیری توجه تماشاگر با نمایش است.

او ادامه داد: جذابیت این اثر کمدی عاشقانه در این است که در عین‌ رئال بودن، اتفاقاتی کمدی در آن رقم خواهم خورد که به هیچ عنوان اگزجره نیست و کاملا رئالیسم است.

پردیس رفیعی، بازیگر دیگر این نمایش نیز گفت: از نظر بنده تقابل عشق و هوس ابتدایی‌ترین نکته‌ای است که نظر و هوش مخاطب را به خود جلب می‌کند؛ اما در نهایت به طور کلی داستان، تمامی شخصیت‌ها و تضادهای جذاب و گیرای این چنینی باعث پیگیری لحظه به لحظه مخاطب خواهد بود.

عشق توام با طنز در نینوچکا

او ادامه داد: آنچه بیان می‌شود همان نکات و اتفاقاتی‌ است که شاید همه‌ی افراد جامعه روزی درگیرش شده‌ و یا خواهند شد. به نوعی‌ می‌توان گفت، همه‌ی ما روزی قید همه چیز را زده و عشق را بی چون و چرا پذیرفته یا می‌پذیریم.

بازیگر نمایش نینوچکا در پایان بیان کرد: آنچه این اثر کمدی را از سایرین متمایز می‌کند وفاداری به خط داستانی و متکی بودن اثر به متن است؛ در واقع تلاش‌های بی‌دلیلی برای ایجاد طنز و خنده مخاطب نشده است.

گفتنی است، نینوچکا تا 30 آبان‌ماه سال جاری در تماشاخانه دیوارچهارم به روی صحنه می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار