کیفیت هوای پایتخت امروز دوشنبه با قرار گرفتن بر روی شاخص لحظه‌ای ۱۲۳ از نظر غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کد خبر: ۷۹۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 11 November 2019

ششمین روز هوای ناسالم پایتخت برای گروه‌های حساس

به گزارش تابناک تهران، «شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز با افزایش ۲۲ واحدی بر روی عدد ۱۲۳ قرار گرفت.

در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون عدد ۷۳ و منواکسید کربن عدد ۳۹ است.

ایستگاههای شادآباد (منطقه ۱۸)،  دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) و شهر ری (منطقه ۲۰) با شاخص های ۱۴۹، ۱۴۷ و ۱۴۳ بیشترین میزان آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی ۲۴ سساعت گذشته داشته‌اند.

همچنین در این مدت، ایستگاه‌های پونک با شاخص ۶۱،  اقدسیه (منطقه ۱) با شاخص ۶۴ و شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۶۶ کمترین آلایندگی را داشته اند.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی استان تهران نیز روز گذشته اعلام کرد: دوشنبه شب و طی سه‌شنبه در مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها انتظار می‌رود و شرایط کیفیت هوای ناسالم وجود دارد.

بر اساس اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران،  در پی افزایش آلاینده ها و تداوم آلودگی هوا در شهرستان ورامین و بر اساس اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، کلیه مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان ورامین در نوبت عصر امروز دوشنبه ۲۰ آبان و همچنین کلیه مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان ورامین در دو نوبت صبح و عصر روز سه شنبه ۲۱ آبان تعطیل است.

همچنین مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان پیشوا کلیه مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی در نوبت عصر امروز دوشنبه ۲۰ آبان و سه شنبه ۲۱ آبان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار