تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم (ع) گفت: دوستی و انس گرفتن جوانان با فضای مجازی سم است و نوعی شبیخون فرهنگی محسوب می‌شود و باید با این توطئه دشمن مقابله کرد.
کد خبر: ۷۹۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 11 November 2019
آیت‌الله ری شهری: دوستی جوانان با فضای مجازی شبیخون فرهنگی است

به گزارش تابناک تهران، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری روز دوشنبه در سیزدهمین آیین تجلیل از حافظان کل قرآن در آستان عبدالعظیم(ع) اظهارداشت: فضای مجازی همچون دوستی ناباب است که جوانان ما را درگیر مسائل دنیوی کرده و ذهن و جان افراد زیادی را آلوده و تحت تاثیر قرار داده است.

وی انس با قرآن را لازمه برخورد با این توطئه دشمن عنوان کرد و گفت: بایستی جوانان ما با مکاتب الهی بیشتر آشنا شوند تا از این گرفتاری‌ها نجات یابند.

ری شهری افزود: پیوند قرآن و اهل بیت از هم جدانشدنی است و حفظ این پیوند مقدمه ظهور منجی بشریت است و باید در این راستا جوانان را هدایت کرد.

وی ادامه داد: قرن‌هاست که دشمنان سعی کرده‌اند تا پیوند بین قرآن و اهل بیت را گسسته کنند و تا حدودی نیز در این زمینه موفق شده‌اند و حال پس از ۱۴ قرن، مردم و جوانان ایران باید از این پیوند حفاظت کنند.

تولیت آستان عبدالعظیم(ع) اضافه کرد: پیوند بین قرآن و نظام جمهوری اسلامی تا ظهور منجی بشریت پایدار خواهد ماند و جوانان در راستای حفظ این پیوند تلاش کنند.

وی انس با قرآن را از لازمه هدایت جوانان دانست و گفت: این شاخصه دارای چهار مرحله تلاوت، حفظ و انس با قرآن است که با ائمه پیوند خورده‌اند و کسانی که به این مراحل دست یابند از اهل بیت جدا نمی‌شود.

ری شهری افزود: قرآن بهترین کتاب برای هدایت مردم و جوانان است که باید با قلبی پاک به سمت این معارف الهی رفت و کسانی که با این کتاب آسمانی انس و پیوند عارفانه دارند از تمامی نیازهای دنیوی به دور هستند.

سیزدهمین آیین تجلیل از حافظان قرآنی آستان مقدس عبدالعظیم(ع) امروز (دوشنبه) با حضور آیت‌الله ری شهری و جمعی از مسئولان محلی در تالار شیخ صدوق برگزار شد و از ۲۶ حافظ جدید قرآن تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار