معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت : خداحافظی کامل با آثار زلزله دستکم تا پایان امسال طول خواهد کشید .
کد خبر: ۷۹۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 12 November 2019

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان استان،فرهاد فقیهی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه همزمان با دومین سالروز وقوع زلزله کرمانشاه گفت : این زلزله مهیب در ۱۱ شهر و ۱۶۲۳ روستای استان خسارت به جای گذاشت.

او افزود: مجموع واحد‌های احداثی یا خانه‌هایی که باید از نو ساخته می‌شدند حدود ۴۰ هزار واحد بود و بیش از ۶۷ هزار و پانصد واحد نیز نیاز به تعمیرات کلی یا جزیی داشتند.

فقیهی با اشاره به اینکه از نظر وسعت و پراکندگی خسارات زلزله کرمانشاه در تاریخ زمین لرزه‌های کشور بی سابقه محسوب می‌شده است بیان کرد: از نظر قدرت و بزرگی هم این زلزله ۳/۷ ریشتری بزرگترین زلزله ثبت شده در نیمه غربی ایران به حساب می‌آید.

او گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده تاکنون کار بازسازی همه واحد‌های تعمیری به پایان رسیده است.

معاون بنیاد مسکن کرمانشاه گفت: کار بازسازی در روستا‌های مناطق زلزله زده غیر از برخی واحد‌هایی که دارای مشکلات خاص بوده و مالکان آن‌ها دیر اقدام کرده اند به پایان رسیده است.

فقیهی درباره بازسازی واحد‌های شهری گفت: علی رغم مواجه شدن مردم با موج شدید تورمی و همچنین افزایش تراکم از ۲/۱ طبقه به ۸/۳ طبقه در سرپل ذهاب، روند بازسازی نسبتاً مطلوب است و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار