مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام گفت: اجرای رزمایش پدافند غیرعامل در سه شهرستان مهران، دهلران و چرداول پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۷۹۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ 12 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدصادق موسوی در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان دهلران افزود: رزمایش پدافند غیرعامل شامل تخلیه شهرها و مدارس است و پس از هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به در دستور کار بودن تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان ایلام، اظهار داشت: در این طرح مراکز مهم همه شهرستان‌ها دیده شده است و همه دستگاه‌ها می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و امیدواریم با توجه به برنامه‌های در دست اقدام شاهد مصون سازی زیرساخت‌های سایبری در استان باشیم.

وی افزود: در استان بدنبال شناسایی تهدیدات مهم در حوزه پدافند غیرعامل هستیم تا در مواقع نیاز قدرت عمل خود را افزایش دهیم.

وی به اهمیت پدافند غیرعامل در کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری، قوای سه گانه، دولت، وزارتخانه‌ها و مجلس عزم جدی برای نهادینه کردن آن در کشور دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار کرد: در پدافند غیرعامل با تهدیدهای زیرساختی، نظام مدیریتی و مردم محور مواجه هستیم و کاهش تهدیدها از این سه حوزه از اهدف پدافند غیرعامل است.

موسوی افزود: اجرای صحیح ‌سیاست‌های پدافند غیرعامل در کشور موجب افزایش سطح بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم خدمات‌رسانی و از همه مهم‌تر افزایش پایداری ملی می‌شود.

فرماندار دهلران نیز در این نشست با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه پدافند غیرعامل در شهرها و بخش‌های این شهرستان مرزی گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های پدافند غیرعامل با توجه به اهمیت موضوع به جد دنبال می‌شوند.

مجید عسگری بر ضرورت اجرای رزمایش در این حوزه تاکید کرد و افزود: در رزمایش نقاط ضعف شناسایی و سیستم‌ها و پاسخگویی‌ها بروزرسانی می‌شوند و دستگاه‌ها نقاط ضعف خود را شناسایی می‌کنند.

وی یادآور شد: در شرایط مورد نیاز دستگاه‌ها باید تمهیدات لازم برای هر گونه موقعیت اضطراری را مد نظر داشته و از جلسات، مصوبات، مانورها و آموزش‌ها در حوزه پدافند غیرعامل نهایت بهره‌وری را داشته باشند.

طرح جامع پدافند غیرعامل استان مراحل پایانی تدوین خود را با همکاری دانشگاه‌های صنعتی مالک اشتر و صنعتی شریف و با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی طی می‌کند و تا قبل از اتمام سال جاری تدوین کامل این طرح نهایی می‌شود.

زیرساخت‌ها دارای سطوح حیاتی، حساس و مهم و پایین‌تر تقسیم بندی شده است که زیرساخت‌های حیاتی در سطح ملی و شریان‌های حیاتی کل کشور، زیرساخت‌های حساس منطقه‌ای و در برگیرنده چندین استان و زیرساخت‌های مهم مربوط به یک استان و زیرساخت‌های پایین‌تر متعلق به یک شهرستان یا بخش است که هرکدام از این زیرساخت‌ها بر حسب اهمیت اولویت بندی شده‌اند.

پدافند غیرعامل بنا به اهمیت موضوع و لزوم آن سال ۱۳۹۲ تصویب و ایجاد شد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار