مدیرکل بانوان وخانواده استانداری مازندران شدیدا انتقاد کرد:
مدیرکل بانوان وخانواده استانداری مازندران گفت ؛ بانوان بسیاری دراستان وجود دارند که با توانمندی وشایستگی بالا از جایگاه شایسته برخودار نیستند
کد خبر: ۷۹۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 12 November 2019

مدیر کل بانوان مازندران همچنین نفوذ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فشار جریان های سیاسی را از دیگر عواملی برشمرد که در اجرایی نشدن این دستور در استان تاثیر گذاشته است. ....

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به روند کند اختصاص پست‌های مدیریتی به بانوان در این استان گفت: نفوذ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فشار گروه‌های سیاسی و مقاومت مدیران مرد در سپردن پست به بانوان اصلی‌ترین دلایل این عدم موفقیت در اجرای دستور رئیس‌جمهور است.

سمیه قاسمی طوسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود و فعالیت بانوان توانمند متعددی در دستگاه های اجرایی مازندران افزود: بسیاری از این بانوان رغبت و گرایش برای قرار گرفتن در پست های مدیریتی را دارند اما این مهم از سوی مدیران آنها جامه عمل پوشانده نشده است.  
وی مهمترین عامل در اجرایی نشدن دستور رئیس جمهور مبنی بر اختصاص پست های مدیریتی به بانوان را ناشی از مقاومت دیدگاه مردانه مدیران دستگاه ها دانست و گفت : هنوز مدیران به این باور نرسیده اند که بانوان می توانند مدیران لایق و کارآمدی در نهادها باشند و باید این توانمندی را باور بکنند و در برابر آن مقاومت نکنند.
مدیر کل بانوان مازندران همچنین نفوذ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فشار جریان های سیاسی را از دیگر عواملی برشمرد که در اجرایی نشدن این دستور در استان تاثیر گذاشته است.  
وی گفت: در حال حاضر دو و نیم درصد از پست های مدیریتی مازندران به بانوان اختصاص داده شد که به نسبت سال گذشته تفاوت آنچنانی نداشته است و تنها نیم درصد افزایش حضور بانوان در جایگاه مدیریتی را شاهد هستیم.
در تعریف اختصاص پست های مدیریتی به بانوان، انتصاب این قشر به سمت های مدیر کل و معاونان اداره کل و رئیس اداره شهرستان مورد نظر است. در استان مازندران ۵۴ اداره کل فعالیت دارند و به همین تعداد اداره در شهرستان های استان فعال و بیش از ۳۰ هزار زن استان کارمند هستند.
قاسمی طوسی ادامه داد: هم اکنون ۱۱ بانو در پست های مدیرکل و معاونان اداره کل مازندران مشغول به فعالیت هستند.  
به گفته مدیرکل امور بانوان مازندران در روند پیگیری انتصاب بانوان در پست های فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار امسال توانستیم به توفیقاتی دست یابیم که از آن جمله انتصاب سه بانو در سمت بخشدار مرکزی شهرستان های آمل، فریدونکنار و چالوس است.
وی گفت: همچنین انتصاب بانوان در سمت معاون فرمانداری شهرستان های نور، نوشهر و محمود آباد از دیگر فعالیت هایی است که برای اجرایی شدن این ابلاغیه رئیس جمهور انجام شد.
قاسمی طوسی به جلسه اخیر استاندار مازندران با معاونان و مدیران ستادی استانداری و دستگاه های استان اشاره کرد و گفت : در این جلسه استاندار خواست تا در خصوص اختصاص پست های مدیریتی به بانوان تلاش بیشتری شود و در این خصوص معاون استاندار نیز مبادرت به جمع آوری اطلاعات در خصوص انتصاب بانوان توانمند و واجد شرایط در سمت های مدیریتی کرده است.
حدود ۱۰ درصد از ۲ هزار و ۱۳۲ دهیاری مازندران در اختیار بانوان است و از حدود ۸ هزار عضو شورای اسلامی روستایی ۲۲۲ نفر زن هستند و حدود ۲۰ زن در سمت عضو شورای اسلامی شهرهای استان هستند.
۴۴ درصد از هیات مدیره سازمان های مردم نهاد در مازندران زن هستند و تعداد بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی مازندران چهار درصد از استان های دیگر بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار