کیفیت هوای پایتخت امروز چهارشنبه با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۳۳ از نظر غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون برای هشتمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس(بیماران قلبی، عروقی و ریوی، ‌سالمندان، ‌کودکان و بانوان باردار) است.
کد خبر: ۷۹۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 13 November 2019
هوای پایتخت برای هشتمین روز متوالی برای گروه‌های حساس ناسالم است

به گزارش تابناک تهران، «شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز همچون روز گذشته روی عدد ۱۳۳ قرار دارد.

در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از عدد ۷۹ به ۸۳ و منواکسید کربن از عدد ۴۴ به ۴۷ افزایش داشته است.

ایستگاه‌های شریف (منطقه ۲) و شهرری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۶۱ و شادآباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۶۰ بیشترین میزان آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

همچنین در این مدت، ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱) با شاخص ۶۲،‌ دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) با شاخص ۷۲ و پونک باشاخص ۸۷ کمترین آلایندگی را داشته اند.

به گزارش ایرنا بر اساس تصمیم کمیته اضطرار بررسی آلودگی هوای تهران مدارس ابتدایی، مهدکودک و مراکز پیش دبستانی و آموزش استثنایی پایتخت و شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا امروز(چهارشنبه ۲۲ آبان) در دو نوبت صبح و عصر به علت آلودگی هوا تعطیل است.

کمیته اضطرار پایتخت به بیماران قلبی، عروقی و ریوی، ‌سالمندان، ‌کودکان و بانوان باردار توصیه کرد در صورت امکان از تردد غیرضروری در شهرهای آلوده خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار