در نشست خبری مطرح شد؛
بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌های به تولی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای میان سه شرکت در این حوزه ایجاد شد.
کد خبر: ۷۹۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 18 November 2019

حوزه بازی، حوزه آینده‌داری است/ فرصتی بزرگ برای استارت‌آپ‌ها

به گزارش تابناک تهران، آئین امضای قرارداد ایجاد بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌های میان سه شرکت مبین وان نت، پیشگامان امین سرمایه‌ پاسارگاد(شناسا)، مشاوره سرمایه‌گذاری دیدگاهان نوین در اتاق جلسات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

سیدصابر امامی، مدیرعامل شرکت مبین وان‌نت در این نشست گفت: نزدیک به دو سال است که ایده ابتدایی این صندوق طراحی شده و مسیر قابل توجهی نیز طی شده است.

او ادامه داد: در دهه اخیر دنیای دیجیتال رشد بسیار زیادی در کشورما و عرصه بین‌الملل داشته است، به نوعی که حتی می‌توان گفت این عرصه درحال یافتن مسیر خود است و هر روز در زندگی‌ما نقش بیشتری را ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مبین وان‌نت با تاکید برآنکه تحول صنعت IT در ایران همچنان از ابعاد بین‌المللی عقب است، خاطرنشان کرد: افراد بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که می‌توانند با حمایت و سرمایه‌گذاری، نقش‌آفرینی‌های جهانی داشته باشند. عده‌ای از این افراد در طول سالیان گذشته فعالیت‌هایی داشته‌اند که با عرضه به بازار بین‌المللی، با اقبال بی‌نظیری رو به رو شده‌اند.

امامی افزود: حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این عرصه بسیار حائز اهمیت و تکمیل کننده این فرآیند دشوار و پیچیده باشد. امروز این فرآیندها طی شده است و سه شرکت در کنار یکدیگر برای ایجاد این صندوق که حوزه‌های گیم، انیمیشن و بازی‌های دیجیتال را در برمی‌گیرد، گردهم آمده‌اند.

او ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در این صندوق ۳۰ میلیارد تومان خواهد بود که ۱۰ میلیارد تومان از آن در اختیار موسسین و مابقی با پذیرش نویسی به فعالین این عرصه ارائه خواهد شد. این صندوق مدت ۷ ساله‌ای خواهد داشت و نزدیک به یک ماه آینده پذیرش نویسی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مبین وان نت در پایان عنوان کرد: بدون شک موفقیت این صندوق در بازار بین‌المللی بسیار بیشتر از بازار داخلی خواهد بود؛ چراکه نگاه اصلی به این صندوق، نگاه ارز آوری است و تلاش‌های متعددی در حوزه صادرات بازی‌هایی که توان حضور در عرصه بین‌الملل را دارند، تاکنون انجام شده است.

در ادامه این جلسه؛ سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در این نشست گفت: خوشحالیم که این اتفاق مبارک یعنی ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌های در مجموعه بنیاد به صورت رسمی آغاز می‌شود، به دلایل مختلفی همکاران انتخاب خوبی داشتند. باید بگویم که قطعا وجوه گوناگون بازی‌های رایانه‌ای در حال رشد است و حتی بازی‌های بومی هم از این پیشرفت مستثنا نیستند و در کل روند رو به رشدی را در پیش داریم.

او ادامه داد: همچنین در تابستان امسال ۱۴کلاس انیستیتو فعالیت داشت تا آموزش‌های نوین را به افراد علاقه‌مندان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای ارائه دهد. باید این را بدانیم که ۲۸ میلیون بازیکن در سطح کشور داریم که بازی می‌کنند و ۴۷ درصد از این بازی‌سازان هر روز بازی می‌کنند که این درصد و رقم برای سال ۹۷ بوده و امسال هم امیدواریم روزبه‌روز پیشرفت کند.

پژمان در ادامه تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه برای کشور اما بازی‌سازان ما با مشکل مواجه نشدند و مسیر پیشرفت را طی کردند و می‌توانند در بازار بین‌المللی هم حضور داشته باشند. از همین رو برای ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری بین‌المللی با نهادها و سازمان‌هایی چون معاونت علمی و وزارت ارتباطات قطعا همکاری خواهیم داشت تا این صندوق بتواند به خوبی در ماموریت و تسهیل‌دهی فعالیت مثمرثمری برای حوزه بازی‌سازی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار