علی رغم تلاش دشمنان برای ناآرام نشان دادن کشور پس از اصلاح قیمت بنزین، با وجود برخی آشوب های پراکنده، اغلب نقاط استان تهران یکشنبه آرامی را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۷۹۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 18 November 2019

به گزارش تابناک تهران، امروز سومین روزی است، که قیمت بنزین اصلاح شده و در این شرایط که روز گذشته شاهد برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز و در برخی مناطق برخی خشونت ها و آسیب به اموال عمومی بوه ایم، روز یکشنبه به طور آرام در سطح شهرستان های استان تهران گذشت و دروغ برخی از شبکه های ماهواره ای در مورد شلوغی ها به خوبی نمایان شد.

اصلاح قیمت بنزین و اعتراض مسالمت آمیز مردم در سطح کشور و البته به خشونت کشاندن این اعتراض آرام در برخی نقاط توسط عده ای آشوب گر سبب شد، تا رسانه های معاند وابسته به جبهه استکبار سعی کنند، تا با بزرگ نمایی این اعتراضات، اقدام به موج سواری کنند، اما آرامش موجود در استان تهران سبب شد، تا این توطئه ها نقش بر آب شود.

دوشنبه در شهرستان های دماوند، فیروزکوه، پردیس، ورامین، پیشوا، پاکدشت، قرچک، ری، شمیرانات، رباط کریم و اسلامشهر مانند دیگر روزهای سال آرام و عادی سپری شد و خبری از ترافیک های سرسام آور حاصل از اعتراضات به اصلاح قیمت بنزین نبود، در برخی مناطق مانند ملارد، شهریار، قدس و بهارستان شاهد آشوب گری های پراکنده عده ای آموزش دیده بودیم، که توسط قاطبه مردم اعلام برائت شد.

مردم توقع نظارت دقیق بر قیمت ها را دارند

یکی از شهروندان شهریار که با خبرنگار مهر سخن می گفت، ضمن برائت از آشوبگران اظهار داشت: به نظر من اصلاح قیمت بنزین امری ضروری است، اما نگران گرانی های ایجاد شده پس از این اصلاح قیمت هستم.

وی افزود: وعده مسئولان برای نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها پس از اصلاح قیمت بنزین تا حدود زیادی نگرانی هایم را از بین برده است.

یک شهروند نسیم شهری که شامگاه یکشنبه از یک پمپ بنزین در این شهر بیرون می آمد در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام برائت از آشوبگران اظهار داشت: ضرر زدن به بیت المال، آتش زدن بانک و پمپ بنزین در واقع ضربه زدن به خود است و از این اقدامات حمایت نمی کنیم، عده ای می خواهند از اعتراضات مردمی سوء استفاده کنند، اما اجازه چنین اقدامی را نمی دهیم.

وی اضافه کرد: این که در خصوص اصلاح قیمت بنزین تصمیمی گرفته شود، دور از ذهن نبود و همه می دانستیم، که دیر یا زود باید چنین اتفاقی بیفتد اما در این میان مردم انتظار توسعه زیرساخت ها مانند حمل و نقل عمومی را دارند.

شهروند دیگر اسلامشهری وعده مسئولان در برخورد با گرانفروشان و سوء استفاده گران از اصلاح قیمت بنزین را دلگرم کننده دانست و افزود: آشوب هایی که بیشتر بوی موج سواری و تسویه حساب با انقلاب اسلامی را می داد، با تدبیر مردم با شکست مواجه شد و بنده از همشهریان و هموطنانم می خواهم، شرایط موجود کشور را درک کرده اجازه سوء استفاده فرصت طلبان را ندهند.

اعلام برائت قرچکی ها از آشوبگران

مردم قرچک نیز در روز دوشنبه اقدام به برگزاری تجمعی در برائت از آشوبگران کردند، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک، در این تجمع که به صورت خودجوش برگزار شده بود شرکت کرد و در میان تجمع کنندگان طی سخنانی گفت: مردم همیشه درصحنه قرچک که ازسال ۴۲سابقه  حمایت از انقلاب را در کارنامه خود دارند ، امروز دراین محل جمع شدند تا بگویند ماهم نسبت به گرانی ها وفساد اقتصادی اعتراض داریم ولی به صورت مسالمت آمیز خواسته خود رابیان می کنیم.

وی اضافه کرد: ماهم از قشر متوسط وضعیف جامعه هستیم و از وضعیت فعلی ناراحتیم ولی اجازه خودنمایی به آشوبگران و کسانی که بخواهند نا امنی را برای اموال وخانواده ها ی مردم ایجاد کنند نمی دهیم.

امام جمعه قرچک گفت: البته این تجمع به معنای حمایت از دولت نیست، ما هم معترض به وضع اقتصادی موجود هستیم و از همین جا به دولت و مجلس اعلام می کنیم، برای رسیدگی به این موضوع اقدام لازم را به عمل آورند.

تجمع کنندگان که در مقابل مسجد جامع قرچک گردهم امده بودند، شعارهایی همچون « مرگ بر منافق» ، « مرگ بر فتنه گر» و « قرچکی ها بیدارند از شرارت بیزارند» سر داده و نسبت به برخی آشوب ها اعلام انزجار کردند.

فرمایشات رهبری فصل الخطاب است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز با اعلام دفاع نیروهای انقلابی از تصمیم مقام معظم رهبری بر لزوم پاسخگویی دولت و مجلس و دستگاه قضا در صورت بروز گرانی در کشور در پی اصلاح قیمت بنزین تاکید کرد و به خبرنگار مهر گفت: قطعا ملت بصیر ایران اجازه موج سواری بیگانگان را نخواهند داد و ما فرمایشات رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب می دانیم.

حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: همه باید در این شرایط برای تداوم آرامش در کشور، جلوگیری از گرانی ها و مقابله با توطئه های دشمنان تلاش کنیم.

در هر صورت، هرکس که دلسوز کشور است، به خوبی می داند، که تفاوت فراوانی بین اعتراض به یک تصمیم و ایجاد آشوب و ضربه زدن به اموال عمومی وجود دارد و در این شرایط همین هوشیاری ها از سوء استفاده معاندان جلوگیری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار