کیفیت هوای پایتخت امروز (دوشنبه) با قرار گرفتن بر روی شاخص لحظه ای ۹۷ در شرایط سالم و در آستانه هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
کد خبر: ۷۹۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 18 November 2019

به گزارش تابناک تهران، «شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هم اکنون و به طور لحظه ای بر روی عدد ۹۷ قرار دارد؛ ‌ این عدد در ساعت مشابه روز گذشته ۶۹ بوده است.

در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از عدد ۳۶ به ۴۳ افزایش و منواکسید کربن از عدد ۲۶ به ۲۱ کاهش داشته است.

ایستگاه‌های شریف (منطقه ۲)، ‌ پیروزی (منطقه ۱۳) و شاد آباد (منطقه ۱۸)  به ترتیب با شاخص های ۱۰۴، ‌ ۱۰۰ و ۹۸ بیشترین میزان آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

همچنین در این مدت،  مسعودیه (منطقه ۱۵) باشاخص ۲۴، ‌ گلبرگ (منطقه ۸) باشاخص ۴۲ و اقدسیه (منطقه ۱) با شاخص ۴۴ پاک‌ترین هوا را داشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار