رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: فعالیت نمایندگان خانم با حضور موثر و مفید عملکرد مجلس را در حوزه‌های مختلف بهبود بخشیده است.
کد خبر: ۷۹۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 20 November 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد رضا عارف روز سه شنبه در نشست صمیمانه با بانوان فعال حوزه های اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های پردیس، ری، تهران و شمیرانات که با حضور اعضای فراکسیون زنان در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر سهم بانوان در بخش مدیریت میانی از دهه‌های گذشته چشمگیرتر است.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات پیش رو اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات در اولویت قرار دارد و مهم نیست چه کسانی در لیست کاندیداها قرار می‌گیرند.

نماینده مجلس با اشاره اهمیت اتخاذ تصمیمات برای توسعه و پیشرفت اقتصاد و توجه به اقشار آسیب پذیر خاطر نشان کرد: مردم ما مشکل معیشت و کسب درآمد دارند و با مشکلات جدی مواجه هستند و ما شرمنده مردم هستیم و در زمان باقیمانده باید با شتاب بیشتری کارها را سرو سامان بدهیم.

پروانه مافی در این نشست اظهار داشت: لایحه تسهیل ازدواج جوانان طی سه دولت نهم، دهم، یازدهم مورد بی توجهی قرار گرفته بود و با تلاش فراکسیون بانوان مجدد فعال شده و تامین مسکن ارزان در سه سال اول زندگی جوانان، ارائه تسهیلات وام ازدواج و اشتغال برای  جوان در این لایحه دیده شده است.

نماینده مجلس افزود: برخی از آقایان نمایند مجلس به دنبال تصویب کاهش مهریه خانم‌ها به ۱۴ سکه بودند و کمیسیون بانوان مانع از این امر شد و امنیت بخشی به بانوان بعد از طلاق را با تامین استقلال مالی  تا حصول نتیجه را در دست اقدام و پی‌گیری داریم.

وی ادامه داد: عملکرد بانوان نماینده مکتوب شده و به زودی چاپ می شود و طی شش ماه باقی مانده آماده ایده پذیری در حوزه زنان و خانواده هستیم.

فریده اولاد قباد، نماینده مجلس در این نشست اظهار داشت: کمیسیون امور بانوان مجلس در برنامه ششم توسعه پی‌گیر حمایت از بانوان سرپرست خانواده، برقراری عدالت جنسیتی، تحکیم بنیان خانواده، بهداشت زنان، امنیت بانوان و تخصیص ۲۷صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بانوان هستیم.

۲۵ درصد بانوان ساکن مسکن مهر سرپرست خانواده هستند

نماینده دیگر بانوان شهرستان پردیس اظهار داشت: بانوان بی سرپرست، مطلقه و مجرد بالای ۳۵ سال بخش زیادی از جمعیت مسکن مهر پردیس را تشکیل می‌دهند و در پردیس امکانات اجتماعی، ورزشی و رفاهی برای بانوان نداریم.

پروین رجبی با اشاره به مشکل افزایش جمعیت اظهار داشت: با رشد جمعیت مشکلات ما بیشتر می‌شود و مدرسه اجتماع محور فاز ۱۱ پردیس که به تازگی افتتاح شده بود به دلیل قطع گاز تعطیل شده است.

وی افزود: در فازهای جدید مساکن مهر (۵، ۸، ۱۱، ۹) حمل و نقل عمومی نداریم و بانوان شاغل خود سرپرست برای تردد به محل کار و زندگی خود امنیت ندارند.

مسئول کمیسون امور بانوان فرمانداری شهرستان پردیس اظهار داشت: بانوان بی‌سرپرست زیادی در این شهرستان مشکل معیشت دارند که با احداث نمایشگاه دائمی عرضه محصولات بخشی از مشکلات آنها رفع و حل می‌شود.

نگار اسلامی گفت: کودکان زیادی با تابعیت غیر ایرانی در این شهرستان با مشکلات زیادی سکونت دارند.

گفتنی است در این نشست؛ فاطمه ذوالقدر، فاطمه حسینی، محسن علیجانی، فاطمه سعیدی، طیبه سیاوشی شاه عنایتی نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار