عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران خواست به روند بی‌توجهی نسبت به مصوبات شورا در حوزه نظارت مالی حین خرج، ‌ پایان دهد.
کد خبر: ۷۹۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 20 November 2019

به گزارش تابناک تهران، «مجید فراهانی» روز سه شنبه در جریان یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر شهرداری نسبت به اجرای تبصره ۴، ۵ و ۷ اصلاحیه انتخاب ذیحساب و عوامل ذیحسابی در شهرداری تهران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تذکر داد و افزود:‌ ارتقاء سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است، انتظاری که متاسفانه در طی ادوار شورا تاکنون به آن پاسخ مناسب و در خور شانی داده نشده است و زمینه ساز بی اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است.

وی گفت: بر اساس تبصره ۴ مصوبه «اصلاحیه مصوبه انتخاب ذیحساب و عوامل ذیحسابی در شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت های تابعه»، ذیحسابان موضوع این مصوبه موظف بوده اند نسبت به بررسی اسناد و فرآیند ایجاد تعهد در مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها، معاونت ها و سایر واحدهای تابعه و ذیربط شهرداری تهران اقدام و پس از تطابق آن با قوانین و مقررات موضوعه و بودجه مصوب، اسناد هزینه را تایید کنند.

فراهانی با بیان اینکه چک‌های صادره در کلیه واحدهای یاد شده اعم از مناطق، سازمان ها، شرکت ها، معاونت ها و سایر واحدهای ستادی و اجرایی ذیربط با امضای ذیحساب معتبر خواهد بود ادامه داد: شهرداری تهران موظف است موضوع لزوم امضای چک ها توسط ذیحسابان را به بانک های عامل ذیربط اعلام نماید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  شورای شهر تهران با بیان اینکه بدیهی است صدور هر گونه چک پس از بررسی و تأیید اسناد و مدارک مربوطه توسط ذیحسابان صورت خواهد گرفت، افزود: متاسفانه برغم تصریح این تبصره و گذشت مدت ۱۳ سال از تصویب همچنان برخی شرکت ها و سازمان ها از اجرای این امر سر باز می زنند و خود را تابع قانون تجارت می دانند.

وی افزود: علاوه بر این بر اساس تبصره ۵ این مصوبه، شهرداری تهران موظف بوده است به منظور مدیریت امور ذیحسابی شهرداری تهران، واحدی زیر نظر شهرداری تهران با مسئولیت ذیحساب و در چارچوب مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و شرح وظایف موضوع ذیل ماده واحده این مصوبه با رعایت ماده ۵۴ قانون شهرداری ها ایجاد کند که شواهدی از اجرای این تبصره در شهرداری تهران به چشم نمی خورد.

فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد:‌ بنا بر تبصره ۷ این مصوبه ذیحساب موظف است هر دو ماه یک بار گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه شهرداری تهران و واحدها و سازمان ها و شرکت های تابعه را تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار