مشاور شهردار تهران در امور توسعه منابع پایدار با اشاره به اینکه برابری سهم شهرداری‌ها و دولت در کمیسیون مشترک «درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور» تصویب شد، گفت: لایحه «درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» پس از ۳۶ سال شهرداری‌های کشور را به سمت درآمدهای پایدار می‌برد.
کد خبر: ۷۹۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 20 November 2019

سهم یکسان شهرداری‌ها و دولت از مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش تابناک تهران، سید مناف هاشمی در حاشیه کمیسیون مشترک لایحه «درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری های کشور» در خصوص آخرین وضعیت این لایحه اظهارداشت: این لایحه جهت بار مالی برخی از بندها برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع شده و از ماده ۵ تا ۱۱ آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.  

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مباحث این مواد به عوارض نوسازی مربوط است، افزود: عوارض نوسازی با پیشنهاد ۳ درصد مطرح شده بود که در این جلسه با ۲.۵ درصد به تصویب اعضای محترم رسید و تصویب شد.  

مشاور شهردار تهران در امور توسعه منابع پایدار عنوان کرد: مواد ۶، ۷، ۸ و ۹ بررسی و سهم شهرداری ها از جرایم راهنمایی و رانندگی و گذرنامه در کمیسیون تصویب شد.  

هاشمی در خصوص تصویب ماده ۱۰ تصریح کرد: این ماده یکی از بهترین مواد این لایحه است که برابری سهم شهرداری ها و دولت را به دنبال دارد. در واقع با تصویب این ماده شهرداری ها ۵۰ درصد و دولت ۵۰ درصد در مالیات بر ارزش افزوده سهیم می شوند.  

وی بیان کرد: یکی از این مواد به شهرداری های با جمعیت کمتر از ۲۵۰ هزار نفر مرتبط است که یک درصد از مالیات های مستقیم به این شهرها اختصاص داده شد.  

مشاور شهردار تهران در امور توسعه منابع پایدار اظهار امیدواری کرد بررسی هایی که در کمیسیون به طور کارشناسی انجام می شود، مورد توجه نمایندگان محترم در صحن مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد و گفت: این لایحه پس از ۳۶ سال شهرداری های کشور را به سمت درآمدهای پایدار می‌برد.  

هاشمی با اشاره به اینکه امیدواریم با تصویب این قانون تراکم فروشی ها و تغییر کاربری ها کاهش پیدا کند، گفت: با تصویب قوانین تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به درآمد پایدار شهرداری ها اضافه شد و پیش بینی می‌کنیم درآمد پایدار شهرداری ها با تصویب این قانون حداقل ۱۰ تا ۱۵هزار میلیارد تومان افزایش داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار