نژاد بهرام خواست نام او در تاریخ تهران ثبت شود.
کد خبر: ۷۹۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 23 November 2019

درخواست عجیب عضو شورای شهر/ نام مرا در تاریخ ثبت کنید!

به گزارش تابناک سمنان: زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح علل مخالفت خود برای تغییر نام معابر پایتخت گفت: در جلسه اخیر شورای شهر تهران دو صورت جلسه کمیسیون نامگذاری معابر به تصویب رسید که در یکی از آن‌ها دو معبر پایتخت  به نام مرحوم حجازی و پرسپولیس نامگذاری شد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: با تمام احترامی که برای بزرگان قائل هستم، اما اعتقاد من این است که این شیوه نامگذاری غلط است، زیرا وظیفه ما این است که برای تغییر نام معابر از شهروندان ساکن در آن معبر نظرسنجی کنیم.

نژادبهرام در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون نامگذاری معابر شورای شهر تهران بر خلاف آیین نامه نامگذاری معابر عمل می‌کنند یا خیر، تصریح کرد: به اعتقاد من این شیوه نامگذاری معابر خلاف آیین نامه است، زیرا مردم باید در تغییر نام یک معبر نظر بدهند و به عنوان مثال اگر من ساکن یک خیابان با نام با اصالت هستم تغییر نام آن خیابان هیچ گاه موجب نمی‌شود که من نام قدیم آن را فراموش کنم و آن معبر را به نام جدید صدا بزنم.

 

او با اشاره به بخش‌هایی از آیین نامه نامگذاری معابر پایتخت افزود: در بخشی از آیین نامه نامگذاری معابر آمده است که اگر می‌خواهید وارد تغییر نام معبری شوید به طور حتم از مردم نظرسنجی کنید و من با تمام احترامی که برای اعضای کمیسیون نامگذاری معابر شورای شهر تهران قائل هستم باز هم مخالف این شیوه نامگذاری هستم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که نباید هویت شهری را در دستمان بگیریم و راه بیفتیم، گفت: ما برای نامگذاری معابر پایتخت می‌توانیم مکان‌های تازه تأسیس را به نام بزرگان نامگذاری کنیم؛ همان گونه که ما در مدیریت شهری برای قدردانی از تلاش‌های آقای شیبانی (عضو سابق شورای شهر تهران) خیابانی درخور او پیدا نکردیم و یک تالار را به نام ایشان نامگذاری کردیم.

نژادبهرام تصریح کرد: می‌خواهم که در تاریخ ثبت کنید که روزی نژادبهرام گفت نباید هویت شهری را در دستمان بگیریم و راه برویم، زیرا امروز نژادبهرام نام معبری را تغییر می دهد و فردا مدیر جدیدی روی کار می‌آید و آن را دوباره عوض می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار