فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: بایستی فضاهای فرسوده شهری را به گونه‌ای بازآفرینی کنیم تا علاوه بر اینکه محل زیست امن‌تری برای شهروندان فراهم می‌شود، هویت بافت‌ها و سنت‌های محلی، مذهبی و فرهنگی آنها نیز حفظ شود.
کد خبر: ۸۰۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 26 November 2019

به گزارش تابناک تهران، سیاوش شهریور روز سه شنبه در حاشیه دورهٔ آموزشی "مفاهیم بازآفرینی شهری پایدار" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازآفرینی سبقه ای طولانی دارد که در ایران حدود ۱۰ سال است مورد توجه ویژه قرار گرفته و بازآفرینی مناطق فرسوده شهرها یکی از سیاست گذاری های مهم دولت به شمار می آید.

وی افزود: مفهوم بازآفرینی شهری به معنای دیرینگی نیست بلکه معنای فرسودگی بافت ها را دارد که سه ضلعی مردم، دستگاه های عمومی مثل شهرداری ها و دولت باید در این سیاست گذاری ترمیمی و تسهیل گرایانه همیاری داشته باشند تا موفقیت از این طرح ها حاصل شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: قصد مدیران و مجریان طرح های بازآفرینی شهری تنها تغییر کالبد بافت ها است اما قطعاً مهمترین چالشی که با آن مواجه می شویم چالش های فرهنگی و ارزشی هستند، لذا باید تمام اهتمام خود را در مسیر حفظ سنت ها و ارزش های محله های مختلف به کار گیریم.

به گزارش ایرنا، دورهٔ آموزشی "مفاهیم بازآفرینی شهری پایدار" با حضور فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران به دعوت مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری تهران روز سه شنبه در دو بخش سخنرانی و آموزش فنی تخصصی در اردوگاه شهید نامجو اوشان واقع در شمال شرقی پایتخت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار