امید حوریان در گفتگو با تابناک:
معاون سازمان مدیریت پسماند شهردار کرمانشاه، از معایب و مزایای روش جمع آوری سنتی زباله خبر داد و گفت: روش سنتی همراه با آموزش های لازم باعث می شود شهری پاکیزه داشته باشیم .
کد خبر: ۸۰۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 27 November 2019

امید حوریان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:روش سنتی جمع آوری زباله از دهه ۱۳۳۰ آغاز شد و شکل گیری آن بین ۱۵ تا ۲۰ سال به طول انجامید؛ و در اواسط دهه ۴۰ ماشین‌های جمع آوری زباله وارد کرمانشاه شد.

 وی افزود: این روش مزیت‌ها و معایبی دارد، تعدادی سطل زباله در شهر قرار داده شده که مردم می‌توانند در هر ساعت و دقیقه‌ای زباله‌ی خود را آنجا بگذارند این روش برای شهرداری و همچنین شهر هزینه دارد.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهردار کرمانشاه تصریح کرد: آموزش و ایجاد ارتباط با مردم در اجرای موفق طرح‌ها بسیار تاثیر گذار است و رسانه‌ها  نیز با فرهنگ سازی مناسب می‌توانند در این امر شهرداری را یاری کنند.

حوریان در ادامه بیان داشت: مخازن و سطل‌های زباله‌ای که در روش صنعتی مورد استفاده هستند از اواخر سال ۷۹ وارد شهر کرمانشاه شد و متاسفانه به دلیل برخورد غلط منجر به مشکلاتی در فضای شهری گردید.

وی با بیان اینکه اصفهان تنها کلان شهری بود که این طرح را نپذیرفت و جمع آوری زباله در آن به همان روش سنتی گذشته در حال اجراست، ابراز داشت: روش سنتی به این ترتیب است که شهروندان در ساعات مشخصی زباله‌های خود را خارج می‌کنند و شهرداری با ماشین آلات آن‌ها را جمع آوری می‌کند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار