شهردار تهران با بیان اینکه آلودگی هوا شوخی بردار نیست تصریح کرد: اجرای قانون هوای پاک وظیفه همه دستگاه‌هاست و در این قانون با جزئیات وظایف همه مشخص شده و ما در هیات دولت را این موضوع را پیگیری می کنیم.
کد خبر: ۸۰۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 30 November 2019

به گزارش تابناک تهران، پیروز حناچی روز شنبه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری تهران با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود : اگر بخواهیم با تعیین درصد در مورد نقش شهرداری در کاهش آلودگی هوا صحبت کنیم باید گفت که ما بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نقش داریم.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری اقدامات زیادی را در کاهش ذرات معلق در هوای تهران انجام داده که یکی از آنها نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های دیزلی است.
شهردار تهران ادامه داد: ۴۰ درصد آلودگی متعلق به خودروهای شخصی است و اگر امروز شهر تعطیل شده و ترافیک کاهش یافته گواه این مطلب است که عدم حضور خودروهای شخصی بر ترافیک و آلودگی هوا تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی را پیگیری می کنیم و تمامی قطعات واگن‌های مترو که در گمرک مانده بود امروز تبدیل به قطار شده است.
حناچی باز هم تاکید کرد: شهرداری تهران یکی از دستگاه‌های موثر بر کاهش آلودگی هوا است اما  سایر دستگاه‌ها نیز باید به ماموریت خود در این راستا به درستی عمل کنند.
۱۰ درصد آلودگی هوا مربوط به موتورسیکلت است
وی همچنین در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: قرار است شهرداری تهران در حوزه نوآوری برای وسایل حمل و نقلی پیشرفته اعم از موتور، خودروی سواری و اتوبوس برقی از ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کند و پیش از این تفاهم نامه‌ای در خصوص ساخت واگن در حوزه مترو داشتیم.
به گفته شهردار تهران، ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران به دلیل تردد بیش از ۳ میلیون موتور سیکلت در پایتخت است.
وی ادامه داد: باید در مورد وضعیت موتورها با توجه به سهم آلایندگی ‌آنها چاره اندیشی کرد که یا می‌توان موتورهای گاز سوز یا برقی و یا ترکیبی تولید کرد.
حناچی با بیان اینکه شهرداری تهران در مورد مطالعه راه اندازی مراکز نوآوری به صورت پایلوت با معاونت علمی نیز قرارداد همکاری امضاء کرده است، گفت: امیدواریم این اتفاق همزمان با ارائه لایحه‌ای به شورای شهر عملیاتی شود.
شهردار تهران با بیان این که یکی از مشکلات شهر تهران موضوع موتورسیکلت‌ها است که می‌توان در چند قالب آنها را مورد بررسی قرار داد، اظهار کرد: می‌توان وضعیت موتورسیکلت‌ها را در حوزه رعایت قانون و حتی حقوق خود موتورسواران، بررسی کرد و این  در حالی است که سهم موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا غیر قابل کتمان است و بعضا دیده شده که چند برابر یک خودروی یورو ۵ آلایندگی دارند.
وی خاطرنشان کرد: باید در عین حال سیستم جایگزینی برای موتورسیکلت‌ها در نظر گرفت که هم اقتصادی باشد و هم قابلیت پیمایش در شهر تهران را داشته باشد.
برگزاری نمایشگاه در سئول
حناچی درباره برگزاری مجدد نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی سئول نیز گفت: چند هفته پیش جلسه شورای ترافیک برگزار و تاکید شد که نباید نمایشگاه‌های پر مخاطب در داخل تهران برگزار شود و پلیس موظف است در این حوزه ورود کند.
وی ادامه داد: مقرر شد که برنامه نمایشگاه تهران برای سال آینده تا بهمن تحویل شورای ترافیک شود تا بتوانیم برای سال آینده برنامه ریزی کنیم.

قیمت تاکسی تهران افزایش نمی یابد
شهردار تهران در مورد شایعات افزایش کرایه تاکسی‌ها نیز گفت: چنین موضوعی تا کنون مطرح نشده و قرار هم نیست بحث افزایش کرایه تاکسی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار