مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از رونمایی و ابلاغ سند توسعه زنان استان با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 03 December 2019

سیده فرانک موسوی اظهار کرد: سند توسعه زنان خوزستان با همکاری اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و مرکز تحقیقات زنان دانشگاه شهید چمران تدوین شده است.

وی افزود: حدود یک سال درگیر تدوین سند توسعه زنان خوزستان بودیم. در این خصوص با صاحبنظران مختلفی صحبت کردیم، مطالعات حوزه زنان بررسی و نظرسنجی انجام شد و همچنین نشست‌های متعددی در فرمانداری‌ها و با ذی‌نفعان در حوزه زنان داشتیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به احصای فرصت‌ها، تهدیدها و شرایط موجود زنان بیان کرد: براساس این بررسی‌ها شاخص‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله بررسی ازدواج و طلاق زنان، میزان سواد، مشارکت سیاسی و مدنی زنان، آسیب‌های اجتماعی و نرخ بیکاری زنان تعریف شده و چالش‌ها و مشکلات زنان در شهرستان‌های مختلف مشخص شده است.

موسوی تصریح کرد: در این سند برای هر شهرستان‌ اولویت‌بندی شاخص‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها مشخص و سپس راهکارهایی برای رفع مشکلات ارائه و همچنین وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است.

وی با تاکید بر لزوم انجام وظایف دستگاه‌های متولی در ارتقای جایگاه زنان در خوزستان، ادامه داد: اگر هر دستگاه اجرایی تاکنون در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است، باید به وظایف خود عمل کند تا به ارتقای جایگاه زنان در خوزستان کمک شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان عنوان کرد: این سند به زودی با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خوزستان رونمایی و ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار