سید مهدی احمدی شهردار نکا:
اعتقادات مذهبی و مسائل مربوط به نجس بودن اين حيوان در مذهب اسلام ، ترس کودکان و نوجوانان از نزدیک شدن به سگ و بسیاری از مباحث مطرح شده بهداشتی در رابطه با اين حيوان از عواملی است که افراد و شهروندان نمی خواهند كه اين حيوان در زندگی شهری جايی داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸ 06 December 2019

به گزارش تابناک مازندران؛ سیدمهدی احمدی شهردار شهرستان نکا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک مازندران، یکی از مشکلات اساسی شهرستان نکا که از سالهای گذشته مغفول واقع شد و به آن توجه نشد؛ را حیوانات بویژه سگهای بلاصاحب عنوان کرد که روز به روز در حال زاد و ولد و افزایش است.

بر اساس این گزارش، شهردار نکا اظهار کرد:در راستای وظایف خدمات شهری و رفاه شهروندان و نیز با رعایت حقوق حیوانات تصمیم گرفتیم این مشکل را به طور اساسی حل کنیم. لذا جمع آوری؛ حمل و نگهداری سگهای ولگرد و بلاصاحب را بصورت زنده گیری برای جلوگیری از انتقال بیماری و مزاحمت برای شهروندان در ، معاونت شهری به شيوه اقدام (زنده گيری) از سطح شهر را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: اعتقادات مذهبی و مسائل مربوط به نجس بودن اين حيوان در مذهب اسلام ، ترس کودکان و نوجوانان از نزدیک شدن به سگ و بسیاری از مباحث مطرح شده بهداشتی در رابطه با اين حيوان از عواملی است که افراد و شهروندان نمی خواهند كه اين حيوان در زندگی شهری جايی داشته باشد.

سیدمهدی احمدی در ادامه افزود: البته بايد توجه داشت كه جامعه شهری دارای قوانین و هنجارهایی است و تمامی شهروندان باید از آن تبعیت نمایند تا به بهداشت روانی، عاطفی و شخصیتی لطمه ای وارد نشود.

شهردار احمدی به تماس های مكرر شهروندان با سامانه ۱۳۷اشاره و اظهار کرد : با توجه به تماس‌های تلفنی که با سامانه ۱۳۷ شهرداری نکا برقرار شده و همچنین نظرسنجی که در سطح شهر صورت گرفت، بيشتر مردم به وجود سگ های بی صاحب و ولگرد در شهر معترض هستند و بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جزو وظایف شهرداری‌ها است.

وی در رابطه با بيماری و انتقال آن به شهروندان گفت: برخی از آنها دارای زنجیره های باکتریایی هستند که هم در حیوان و هم صاحب آن قابل مشاهده است که "هاری؛ لیشمانیوز جلدی؛ کیست هیداتیک؛ بیماری های انگلی؛ کک؛ کرمنواری؛ کرم های گرد و شپش" بخشی از بیماری های قابل انتقال از سگ به انسان محسوب می شود.

دکتر احمدی به شيوه های مختلف در راستای مبارزه با اين حيوان اشاره کرد و در ادامه گفت: اتلاف با گلوله یا هر وسیله دیگر در چند سال گذشته صورت می پذيرفت اما روش دیگری به نام زنده گیری و عقیم سازی گزينه مناسبی برای كنترل جمعيت اين حيوان است و شهرداری‌ نکا برای کنترل سگ‌های بلاصاحب، بزودی تمامی سگهای ولگرد را جمع آوری خواهد کرد .

وی گفت:در این راستا اکنون پس از طی مراحل قانونی پیمانکار مربوطه انتخاب شد و در حال حاضر در حال ساخت مکانی مناسب برای نگهداری سگها است.

شهردار شهرستان نکا افزود:پس از ساخت این مکان اساسی که حدود سه ماه طول خواهد کشید؛ سگها جمع آوری و با رعایت اصول بهداشتی نگهداری خواهند شد.

احمدی ضمن عذرخواهی از شهروندان فهیم، بابت همه مشکلات ، اظهار کرد:بنده وارث مشکلات از سالهای قبل هستم و مهمتر از همه منابع مالی بعلت تورم جامعه بسیار محدود است لذا از همه ی شما می خواهم کمی صبر و حوصله نموده تا این مشکل را اساسی حل نمائیم. نه اینکه سگها را جمع و در جنگلها رها کنیم و دوباره برگردند که بنا داریم اینکار را برای رفاه حال شهروندان بطور موقت انجام دهیم که البته غیر اصولیست.

وی با تأکید بر اینکه:در این مساله همه ی ما باید حقوق حیوانات را رعایت نمائیم بیان کرد:دو فرزندم دانشجوی دامپزشکی می باشند و مثل همه ی شهروندان دوستدار حیوانات هستند و به بنده توصیه کردند در جمع آوری سگها حقوق آنها را رعایت کنیم و خواهیم کرد. لذا این حیوانات باید واکسینه؛ تغذیه؛ عقیم سازی و .... شوند.

وی در پایان ضمن پوزش از همه شهروندان نکایی خواست تا در انجام این وظیفه با شهرداری همکاری نمایند تا شهری در خور شأن شما داشته باشیم.

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار